۱۳۹۰ آذر ۱۶, چهارشنبه

مرخصی ‌يک ‌ساله به دانش‌آموزان برای ‌حفظ قرآن



 آیا نوجوانان ایران با تلفظ صحیح "ضاد" در کلمه " و لا الضالین" است

که به سعادت می‌رسند و هدف گم شده‌ی خود را پیدا می‌کنند


آيت‌الله جعفر سبحاني در ديدار حميدرضا حاجي بابايي ـ وزير آموزش و پرورش ـ با تجليل از برنامه‌هاي پيش‌ روي اين وزارتخانه گفت: اقدامات خوبي را آغاز كرده‌ايد ولي به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيد كه اين برنامه‌ها ماندگار و دائمي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اين مرجع تقليد با اشاره به تغيير نظام آموزشي كشور از پنج سال ابتدايي به شش سال، تصريح كرد: كاري كنيد كه اين برنامه در آينده حذف نشود و هميشه ادامه داشته باشد زيرا سليقه‌ها مختلف است و ممكن است با تغيير مديريت اين طرح هم تغيير كند اما وقتي به صورت قانوني مصوب شد تغيير آن به آساني ممكن نيست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود توجه به مسائل قرآني را در آموزش و پرورش مهم توصيف كرد و ادامه داد: قرآن را به گونه‌اي به دانش‌آموزان آموزش دهيد كه آسان و لذت‌بخش باشد و معلماني را انتخاب كنيد كه بدانند قرآن را چگونه تعليم دهند تا دانش آموزان از آموختن قرآن لذت ببرند.
آيت الله سبحاني با بيان اينكه در گذشته در مكتب‌خانه‌ها قرآن را در مدت اندكي به دانش‌آموزان آموزش مي‌دادند، اين كار را ناشايست خواند و افزود: اين روش فراگيري قرآن براي دانش‌آموزان بسيار سخت بود و كساني كه در امر آموزش قرآن مشغول بودند خودآگاهي لازم را از علوم قرآني نداشتند بنا بر اين امروز نبايد برنامه قرآني دانش‌آموزان سنگين و سخت باشد.
اين مرجع تقليد بر ضرورت حفظ قرآن در مدارس كشور تاكيد و اظهار كرد: اگر امكان دارد به برخي دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند مرخصي يك‌ساله دهيد تا در اين مدت به حفظ قرآن بپردازند؛ البته اين طرح به گونه‌اي باشد كه به برنامه‌هاي وزارتخانه لطمه‌اي وارد نشود. برنامه حفظ قرآن هم‌اينك در برخي كشورها انجام مي‌گيرد و سزاوار است كه در جمهوري اسلامي نيز اين برنامه اجرا شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: كتاب‌هاي درسي به گونه‌اي تنظيم شود كه همه دانش‌آموزان را به سوي خدا هدايت كند. مثلا اگر مي‌خواهيد فرضيه داروين را مطرح كنيد بايد به گونه‌اي آموزش دهيد كه يك طرف آن طبيعت و طرف ديگر آن خدا باشد.
آيت الله سبحاني با بيان اينكه معلم در تعليم و تربيت حرف اول را مي‌زند، افزود: دانش‌آموزان با ديده عظمت به معلم نگاه مي‌كنند و سخن او را لوح محفوظ تلقي مي‌كنند، بنابراين اگر معلم بااخلاق، دين‌دار و عالم باشد، بسياري از مشكلات جامعه حل مي‌شود منبع: روزنامه جمهوری اسلامی 17 آذر 1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر