۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

آتش منقل‌، دامن عسل شش ماهه را گرفت


 با توجه به شدت صدمات وارده و عمق سوختگی،


 پزشکان هر ۲ پای عسل را قطع کردند

خراسان: عسل کوچولو تازه ياد گرفته بود ۴ دست و پا، خودش را روي زمين بکشد و از اين که مي توانست حرکت کند احساس شادي مي کرد. يک روز نزديک غروب، نوزاد ۶ ماهه در حالي که مادر معتادش پاي منقل موادمخدر نشسته بود و چرت مي زد لبه هاي منقل را گرفت تا بلند شود اما گرماي بدنه آن، دستان کوچکش را سوزاند. 

در اين لحظه، دختر کوچک دستانش را رها کرد و خودش را عقب کشيد ولي متاسفانه او به داخل منقل سقوط کرد و بدن نازنينش با زغال آتشين دچار سوختگي شديد شد.

مادر معتاد اين طفل بي گناه بلافاصله نوزاد خود را به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد رساند و کادر متخصص بخش سوختگي بيمارستان، پس از انجام معاينات اوليه، پيکر نازنين او را در حالي که رمقي براي گريه و ناله نداشت و درد و رنج زيادي را تحمل مي کرد به اتاق عمل جراحي انتقال دادند.

افسوس که با توجه به شدت صدمات وارده و عمق سوختگي ايجاد شده، پزشکان ناچار شدند هر ۲ پاي عسل کوچولو را قطع کنند و به اين ترتيب، شکوفه زيبا در آتش اعتياد مادر بي مسئوليت اش سوخت و دچار معلوليت جسمي شد. 

عسل نازنين، تا آخر عمر با حسرت و اندوه سوالات زيادي را در دفتر زندگي خود بي جواب خواهد يافت! اما به راستي عسل کوچولو چندمين قرباني اعتياد و اشتباه هاي بزرگترهاي خود است؟ 

چند کودک بي گناه ديگر بايد دچار چنين مشکلات سوزناک و غيرقابل جبراني شوند تا عمق وحشت زاي سياه چال اعتياد نمايان شود؟ با تاسف بايد بگوييم در حادثه مشابه ديگري، دختر ۷ ساله اي به نام طناز نيز زماني که مادرش هنگام استعمال موادمخدر به خواب رفته بود به دليل خاموش شدن پيک نيک و انفجار ناشي از انتشار گاز در فضاي خانه دچار سوختگي و آسيب جدي شد. در اين حادثه غم بار که چندي قبل در مشهد اتفاق افتاد مادر طناز به علت شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد و اين گل زيبا نيز از ناحيه سر و صورت و قفسه سينه دچار سوختگي شديد و عميق شد.اينک عسل کوچولو و طناز در يکي از مراکز نگهداري کودکان بي سرپرست روز و شب هاي دلگيري را سپري مي کنند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر