۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

تجمع اعتراضی روز جهانی مبارزه با اعدام در برلین


در تاریخ دوشنبه، ١۰ اکتبر٢٠١١، ساعت ١٨در مرکز شهر برلین و در محل کلیسای شکسته این شهر به مناسبت روز جهانی مبارزه با اعدام آکسیونی اعتراضی از جانب فعالین سیاسی ایرانی در ساعت 18 تا 20 برگزار شد این تجمع با همکاری و فراخوان کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین و کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین برگزار شد در فراخوان این تجمع آمده بود:
رژیم جمهوری اسلامیایران درآستانه روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام ، چهارمین نوجوان را در سال جاری میلادی به دار آویخت . این رژیم به روال گذشته با اعدامبیش از۵۰۰نفر و اعدام ۴ نوجوان رتبه شرم آور اول را در جهان به خود اختصاص داده است.
در طی ٣۲ سال اخیر همواره مجازات اعدام و اعدام های دسته جمعی زندانیان در دستور کار رژیم قرار داشته و در دهه ۶۰ و در تابستان ۶۷ ، هزاران زندانی سیاسی بطور جمعی اعدام شده اند که هنوزافکار عمومی جهان از ابعاد گسترده آن بی اطلاع است. ۱۰ اکتبر، روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام، فرصت مناسبی است تا هر چه بیشتر رژیم جمهوری اسلامی ایران را به خاطراجرای روز افزون حکم اعدام، یعنی"سلب حق زندگی"از انسانها، درافکار عمومی جهان افشا کرده و نگذاریم که نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران زیر سایه مسائلی چون مناقشات هسته ای و سیاست امنیتی جهان به فراموشی سپرده شود.
ما خواهان برچیده شدن مجازات اعدام در سراسر جهانیم وبر خلاف نظر آقای احمد شهید ، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای ایران،  بر این باوریم که مجازات اعدام برای همه و برای هر جرمی باید ملغی شود. (او دربیانیه مشترک با ٣ گزارشگر دیگر سازمان ملل در اعتراض به مجازات اعدام و اعدام علیرضا سلطانی ١٧ ساله می گوید : مجازات اعدام فقط می باید در مورد جدی ترین جرائم اجرا شود).
ما ازتمامی مدافعين حقوق بشردعوت می کنیم تابه مناسبتاینروز جهانیمشترکا به مجازات اعدام در جهان اعتراضکنیم.
این تجمع با حضور جمع کثیری از ایرانیان ساکن برلین و اطراف این شهر برگزار شد، با فعالیت اعضاء فعال این 2 تشکل سیاسی و اطلاع رسانی از طریق ای میل و اینترنت با توجه به هوای نامناسب و باران شدید ،جمع بسیاری از ایرانیان برای اعتراض به موج جدید اعدامها در ایران در این محل حاضر شدند و با نمایشگاه عکس و خواندن سرود و پخش اعلامیه اعتراض خود به وحشیگری جمهوری اسلامی در اعدام ملتهای ایران و فجایع اخیر این رژیم را به گوش جهانیان رساندند
این تجمع با توجه به مکان آن مخاطبهای متفاوتی داشت از جمله می توان به توریستهای حاضر در شهر برلین از کشورهای اسیایی و ... نام برد که با توجه به جمعیت حاضر و عزم همراهان ایرانی آن اقدام به توقف وسیله های خود و بازدید از این جمع می کردند
 این آکسیون اعتراضی با نمایشگاه عکس و موزیک زنده همراه بود همچنین همکار کمیته اقوام و ملل کانون دفاع از حقوق بشردر ایران اقای
كامران افرازه، ساکن برلین با حضور در این جمع با پخش اطلاعیه هایی در بین کلیه بازدید کنندگان( که نمونه هایئی از آن را در عکسها مشاهده مینمائید) اعتراض این کانون را در موج جدید اعدامها و وجود خطر اعدام بسیاری از فعالان سیاسی در ایران و همچنین فعالان سیاسی و مدنی اقوام ایرانی را به اطلاع عموم رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر