۱۳۹۰ اسفند ۱۵, دوشنبه

بیش از ده نفر از دانشجویان دختر دانشگاه علم و صنعت به دلیل «عدم رعایت پوشش اسلامی» از تحصیل محروم شدند

دانشجویان هنگام اعتراض


با گزارش هایی از تخلفاتشان در دانشگاه روبه رو شده اند


 که خود نیز از آن ها اطلاعی نداشته اند.


گزارش ها از دانشگاه علم و صنعت حاکی از آن است که طی روز های گذشته تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه علم و صنعت به اتهام «عدم رعایت پوشش اسلامی» با احکام محرومیت انضباطی مواجه شده اند.
به گزارش دانشجو نیوز، کمیته انضباطی دانشگاه علم و صنعت در روندی غیرقانونی از ابتدای ترم جاری تعدادی از دانشجویان را بدون احضار برای شرکت در جلسه ی تفهیم اتهام و جلسه ی صدور حکم، به اتهام «عدم رعایت مقررات دانشگاه» و «عدم رعایت پوشش اسلامی»، به مدت یک نیمسال با احتساب سنوات از تحصیل محروم کرده است.
هنوز از تعداد دانشجویانی که حکم کمیته ی انضباطی دریافت نموده اند آمار دقیقی در دست نیست، اما طبق گزارش های موثق، ده الی بیست نفر از دانشجویان دختر احکام خود را دریافت کرده اند.
گفتنی است تعدادی از این دانشجویان هنگام اعتراض به حکم اولیه با پرونده ها و گزارش هایی از تخلفاتشان در دانشگاه روبه رو شده اند که تاکنون خود نیز از آن ها اطلاعی نداشته اند.
پیش تر و در ترم گذشته نیز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با قوانین سخت و توهین آمیز "منشور اخلاقی" در دانشگاه و گشت های حراست مواجه شده بودند.
همچنین در ترم گذشته دکتر صالح زاده، مسئول بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت و رییس دانشکدهٔ عمران این دانشگاه، در اقدامی بی‌سابقه و غیر قانونی ثبت نام ۱۵ دانشجوی دختر این دانشکده را به دلیل عدم حضور در جلسهٔ اجباری پیرامون موضوع حجاب که برای دانشجویان دختر برگزار کرده بود، لغو کرده و توسط مسئولین آموزش دانشکده اعلام کرده بود «از ثبت نام این دانشجویان در ترم آینده نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد». دانشجو نیوز 14 اسفند



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر