۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

اطلاعیه 296 کمیته اقوام و ملل

باز هم جان زندانیان سیاسی کرد
 درخطراست


ماده 2  اعلامیه جهانی حقوق بشر   
الف/ هر کس میتواند بدون هیچگونه تمایز مخصوصا از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا هر عقیده دیگر و همچنین ملیت، وضع اجتماعی، ثروت، نسب یا هر موقعیت دیگر از تمام حقوق و کلیه آزادیهائی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است بهره مند گردد.
ب/ بعلاوه هیچ تبعیضی به عمل نخواهد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی، اداری و قضائی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد، خواه این کشور مستقل تحت قیمومت یا غیرخود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکلی محدود شده باشد.


بدنبال تداوم اعمال خشونت آمیز، احضار و دستگیریهای خودسرانه، محاکمه یا زندان، کشتار و اعدام های علنی و غیرعلنی دولتی که در مناطق مختلف ایران توسط دولت جمهوری اسلامی به خصوص در مورد اقوام و ملل ایرانی (آذری، کرد، فارس، بلوچ ، عرب، ترکمن و ...) به شدیدترین وجه اجرامی شود .
طی سال گذشته 7 فعال سیاسی کرد به اسامی احسان فتاحیان، فصیح یاسمنی، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی،علی حیدریان، حسین خضری و فرهاد وکیلی در زندانهای جمهوری اسلامی اعدام گردیده و هم اینک 15 زندانی سیاسی دیگر که با احکام اعدام روبه‌رو شده‌اند در انتظار اجرای احکامشان به سر می برند.
اسامی زندانیان سیاسی کرد محکوم به اعدام به شرح زیر است:
1- مصطفی سلیمی فرزند عبدالله، اهل روستای ئیلوو منطقه تیلکو از توابع شهرستان سقز / 2- حبیب اله لطیفی دانشجوی رشته مهندسی صنایع در یکی از دانشگاههای ایلام / 3- زینب جلالیان متولد سال 1361 در ماکو / 4- شیرکوه معارفی 30 ساله، اهل بانه / 5- رشید آخکندی /  6- انور رستمی فعال سیاسی ساکن شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه / 7- رستم ارکیا زندانی سیاسی اهل ماکو / 8- سید جمال محمدی اهل شهرستان سلماس / 9- سید سامی حسینی اهل شهرستان سلماس /  10- ایرج محمدی سی ساله اهل شهر میانداوب -11- محمد امین آگوشی 50 ساله، معلم باز نشسته، اهل شهر پیرانشار /  12- احمد پولادخانی 40 ساله اهل شهرستان پیرانشهر و کشاورز /  13- حسن طالعی اهل شهر ماکو /  14- عزیز محمد زاده فرزند علی و 26 ساله اهل بانه /  15- حبیب ا... گلپری پور اهل سنندج و در این میان محمد امین آگوشی و احمد پولادخانی به اعدام از طریق تیرباران محکوم شده‌اند که احکام آنان نیز به تائید دیوان عالی کشور رسیده است. علاوه بر این از سرنوشت "عزیز محمد زاده" دیگر زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام پس از گذشت حدود 11ماه همچنان هیچ اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که خانواده این فعال کرد محکوم به اعدام هیچ اطلاعی از وضعیت نامبرده ندارند و این رویه نگران کننده را مشکوک می دانند، تا جایی که پنهان کاری مسئولان مربوطه باعث تقویت احتمال کشته شدن این زندانی سیاسی را به دنبال داشته است .
از آنجا که این سرکوب و خفقان از بدو استقرار جمهوری اسلامی تاکنون ادامه داشته و بویژه در دوران دولت کودتا احمدی نژاد آهنگ پرشتاب تری به خود گرفته است، لذا کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نسبت به تداوم رفتارهای غیر قانونی، دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام ها اعتراض نموده و خواهان آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی می باشد
آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی را خواهانیم.
295
کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر