۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

بیشترین تعداد مرگ کارتن خواب در تهران




رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از مرگ دو هزار و 633 تن بر اثر سوء مصرف موادمخدر در نه ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، جابرقره داغي با بيان اين مطلب افزود: از كل افراد فوت شده بر اثر سوء مصرف موادمخدر در نه ماهه امسال، دو هزار و 504 تن مرد و 129 تن زن بودند.

وي خاطرنشان كرد: تعداد فوتي‌هاي ناشي از اعتياد در نه ماهه سال گذشته، دو هزار و 827 تن بودند كه اين رقم در سال جاري 9/6 درصد كاهش يافته است.

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني، درباره استان‌هاي داراي بيشترين موارد مرگ ناشي از اعتياد گفت: در نه ماهه امسال استان‌هاي تهران و فارس به ترتيب با 756 و 248 مورد فوتي ناشي از اعتياد بيشترين رقم را در اين باره به خود اختصاص داده‌اند.

وي يادآور شد: در اين مدت استان‌هاي خراسان جنوبي و قم به ترتيب با 7 و 8 مورد فوتي كمترين آمار را در بحث مرگ و مير ناشي از سوء مصرف مواد داشته‌اند.

نگراني از سرمازدگي کارتن خواب‌ها

قره داغي با اشاره به مرگ ناشي از سرمازدگي در فصول سرد سال، افزود: هر ساله در فصل پاياني سال، کارتن خواب‌ها و بي‌خانمان‌هايي که در معرض سرماي شديد قرار مي‌گيرند، دچار سرمازدگي و در برخي موارد با مرگ مواجه مي‌شوند که نظاير آن در سالهاي گذشته به سازمان پزشکي قانوني ارجاع شده است.

وي خاطرنشان كرد: براي پيشگيري از بروز سرمازدگي کارتن خواب‌ها، نهادهاي اجتماعي و حمايتي نظير شهرداري و بهزيستي با پيش‌بيني امکانات و اقامتگاه‌هاي شبانه، از بروز چنين حوادثي جلوگيري مي‌کنند. شهروندان تهراني در صورت مشاهده کارتن خواب‌ها در اطراف محل زندگي خود، براي پيشگيري از سرمازدگي و مرگ اين افراد، مي‌توانند با شماره‌هاي 137 (شهرداري) و 123 (اورژانس اجتماعي بهزيستي) تماس حاصل كنند و مراتب را به شهرداري يا بهزيستي اعلام کنند.

رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني افزود: کارتن خواب‌ها و بي‌خانمانها که عمدتا داراي اعتياد به مواد مخدر هستند، در خرابه‌هاي ساختماني، پارکها يا حاشيه بزرگراه‌ها و خيابان‌ها زندگي مي‌کنند.

قره داغي با اشاره به آمارهاي موجود در اين زمينه گفت: در سال گذشته 22 تن بر اثر سرمازدگي در كشور جان خود را از دست دادند كه مرگ 9 تن از اين افراد در فصل زمستان رخ داده است.

وي افزود: در سال جاري نيز بر اساس آمارهاي پزشکي قانوني تعداد افراد فوت شده بر اثر سرمازدگي 9 تن اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر