۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

دختری‌ كه‌ از سن 13 سالگی‌، 23 سال است در زندان بسر میبرد!



صغری نجف پوردختری‌ كه‌ از سن 13 سالگی‌، 23 سال است در زندان بسر میبرد!

مددکارهای زندان رشت به نسرین ستوده(وکیل صغری نجفی) گفته بودند که: وقتی دخترك را به ما تحویل دادند او مثل یک عروسک بود و موهای چتری‌اش روی پیشانی‌اش ریخته بود.با سپری ش...
دن بهترین دوران زندگی این دختر بچه در زندان، صغری اکنون 36 سال دارد.

وقتی صغری کودکی 9 ساله بود، از سوی خانواده اش به دلیل فقر زیاد برای خدمتکاری نزد یک خانواده ثروتمند فرستاده شد و چهار سال بعد در همان خانه به اتهام قتل امیر؛ پسر بچه 8 ساله آن خانواده، دستگیر شد. او در اقرارهای اولیه اش به پلیس گفت که نه با کسی دعوا کرده و نه کسی را کشته است. درحالی که پدر امیر، صغری را قاتل پسرش معرفی کرده و علت قتل را حسادت صغری به او عنوان کرده بود. ادعای صغرا مورد از سوی پلیس پذیرفته نشد و او پس از مدتی صغرا تحت فشار، قتل را به گردن گرفت.

قرار به قتل صغرا باعث شد تا دادگاه برایش حکم اعدام تعیین کند. اما او در نامه اعتراضش به این حکم نوشت که می داند قاتل کیست و قاتل کسی است که به او تجاوز می کرده و به دلیل اینکه امیر یک بار شاهد این رابطه جنسی بود، آن مرد وی را کشت و از من خواست که جسد را به چاه بندازم.
صغرا همچنین اعتراف کرد که آن مرد به او قول دادکه اگر قتل را به گردن بگیرد، وی سعی خواهد کرد که از مادر پسر رضایت بگیرد. اما او که باعث دستگیری صغرا شده بود، به قولش عمل نکرد و صغرا نجف پور به اعدام محکوم شد.
اعترافات صغرا باعث شد که او را به جرم رابطه نامشروع به شلاق محکوم کنند و مردی که او به عنوان متجاوز معرفی کرده بود بعد از طی شدن مراحل قضایی، از اتهامی که صغرا به او وارد کرده بود، تبرئه شد.
بله اتهام رابطه ی نامشروع باعث شد که به جسم نحیفش شلاق هم بزنند!
.صغرا دوبار در سنین 17 سالگی و 21 سالگی پای چوبه دار رفت. اما هر دوبار مادر امیر اعلام کرد که قصد ندارد او را اعدام کند و در عین حال حاضر به بخشش او نیز نبود.
اكنون كه وكيل‌اش خانوم نسرین ستوده در زندان است هيچ كس نيست تا صداي‌اش را بشنود. او به تنهایی تمامی بار سنگین کوتا‌هي‌های جامعه‌ی ما را بر دوش می‌کشد. بدون تردید او یکی از نمادهای صبر است برای همه‌ی ما که در تصورمان هم نمی‌گنجد شرایطی را که او دارد و تحمل می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر