۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

دستگیری سه شهروند بهایی فعال در حوزه کودکان در کرمان طی ۱۰ روز گذشته .


سامان استوار، سحر بیرام آبادی و نهاله شهیدی



 طی ۱۰ روز گذشته در شهر کرمان دستگیر شدند.

پنج‌شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۸۹
بنا به گزارشات رسیده  به جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، سامان استوار روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه خارج از منزل دستگیر و بعد از انتقال به منزلش و تفتیش آن توسط ماموران امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد. چند روز بعد از آقای استوار، خانم سحر بیرام آبادی که در یکی از انجمهای خیریه کمک به کودکان آسیب دیده در شهر بم فعالیت می کرد، دستگیر و به شهرستان بم منتقل شد.
همچنین در هفته جاری خانم نهاله شهیدی، دیگر شهروند بهایی ساکن کرمان دستگیر و احتمالا به شهرستان بم منتقل شده است. خانم شهیدی به صورت هفتگی به تدریس و کارهای آموزشی در یکی از روستاهای محروم اطراف شهرستان بم مشغول بوده است.
لازم به توضیح است که در طی چند هفته اخیر، فشار بر بهاییان به خصوص در شهرهای اصفهان، کرمان و مشهد افزایش یافته است و تعدادی از شهروندان بهایی در این سه شهر دستگیر شدند که اکثر آنها فعالیتهای آموزشی برای کودکان محروم انجام می دادند.
در همین رابطه در سال ۸۵، نیروهای امنیتی با ۵۴ تن از شهروندان بهایی شیراز، که در یکی از مناطق محروم اطراف شیراز به آموزش کودکان و خانواده هایشان مشغول بودند، برخورد و آنها را به حبسهای تعلیقی و تعزیری محکوم کردند. از این گروه ۵۴ نفره، هم اکنون خانم رها ثابت مشغول سپری کردن ۴ سال حبس خود در زندان عادل آباد شیراز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر