۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

کار کودکان 5 تا 10 ساله در کارگاه ها و امور ساختمانی

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی:


90 درصد این کودکانی که  در خیابان ها و معابر شهری


به شغل‌های کم ‌درآمد و کاذب مشغولند، ایرانی هستند


تلاطم های اقتصادی سال های اخیر موج جدیدی از کودکان را روانه خیابان‌ها کرده تا نان‌آور خانواده باشند. کودکانی که در خیابان ها و معابر شهری به شغل‌های کم ‌درآمد و کاذب مشغول هستند که 90 درصد این کودکان ایرانی هستند و فقط درصد کمی از آن‌ها را کودکان افاغنه یا پاکستانی تشکیل می دهند.
به گزارش سایت قانون، مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی و عضو شورای آسیب‌های اجتماعی شهر تهران، درباره علل رشد جمعیت کودکان کار در ایران اظهار داشت که رشد تورم، فقر و بیکاری از علل مهم رشد جمعیت کودکان کار در ایران و به خصوص کلان‌شهرهاست.
به گفته این کارشناس، وقتی تورم رشد چشمگیری داشته باشد و درآمد سرپرست خانواده کم باشد، وی برخلاف میل باطنی‌اش مجبور می‌شود تا کودکان خود را به کارهایی همچون دست ‌فروشی و یا مشاغلی با درآمد اندک وادار کند.
وی افزود که عده ای از این کودکان زیر سن قانون کار، یعنی زیر 15 سال و اغلب 5 تا 10 ساله، در کارگاه‌های کوچک با حقوق بسیار ناچیز مشغول به کار هستند. از این گروه سنی حتی برای کارهای سخت ساختمانی هم استفاده می شود. این کودکان وقت تفریح یا تحصیل ندارند و بنا به دلایلی، که فقر خانوادگی مهم‌ترین آن‌هاست، مجبور و محکوم به کار کردن هستند شهرزاد نیوز 03 اسفند ماه 1390.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر