۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

مسجد پیش ساخته جمهوری اسلامی برای قطب شمال

نماز مسلمانان قطب شمال مهمتر است

بنیاد زبیده طالب درنظر دارد برای انتقال مسجدی به قطب شمال به مسلمانان شهر ایکالویت کمک کند. این دومین باری است که انتقال یک مسجد پیش ساخته به قطب شمال انجام می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، بنیاد زبیده طالب در سال ۲۰۰۱ به انتقال یک مسجد پیش ساخته از مانیتوبا به اینوویک کمک کرد.
درحال حاضر مسلمانانی که در این مسجد پیش ساخته نماز می خوانند اظهار می دارند که این مسجد که نام آن را میدنایت سان ( خورشید نیمه شب) گذاشته اند به گردهم جمع شدن مردم این منطقه کمک کرده است.
حسین گویستی مدیر عامل بنیاد زبیده طالب اظهار داشت که می خواهند همین امر را برای مسلمانانی که در پایتخت منطقه ناووت در شمال شرقی کانادا زندگی می کنند نیز انجام دهند، چرا که برای جامعه مسلمان داشتن مسجد بسیار همیت دارد، مسجد محور زندگی روزمره یک جامعه مسلمان است.
کلیسای انگلیکن سنت جود که به شکل خانه های اسکیموها ساخته شده یکی از شاخصه های شهر اکالویت است، در این شهر همچنین یک کلیسای کاتولیک و یک کلیسای پروتستان وجود دارد اما مسجدی برای اقامه نمازهای جماعت مسلمانان درنظر گرفه نشده است.
از آنجا که کار ساخت و ساز مسجد در این منطقه برای مسلمانان دشوار است ، قرار است که یک مسجد پیش ساخته برای این منطقه فرستاده شود تا ۸۰ مسلمانی که در این شهر زندگی می کنند از نعمت داشتن مسجد و اقامه نمازهای جماعت بهره مند شوند.
حسین گویستی یادآور شد که این منطقه بسیار سرد است و فعالیتهای چندانی برای انجام دادن نیست از این رو مسلمانان می توانند در این مسجد به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی متنوعی بپردازند. خبر گزاری مهر 24 بهمن 1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر