۱۳۹۰ بهمن ۱۷, دوشنبه

هشتاد درصد کودک آزاری ها مخفی می ‌ماند


مجموعه آزارهای کودکان :


 تنبیه ، شکنجه و آزارهای رفتاری و عاطفی مثل

 دشنام و بد زبانی ، تحقیر ، مقایسه وغفلت از

تربیت و پرورش کودکان و محروم نمودن آنها

از حقوق مربوطه


یک پژوهشگرور و رفتارشناس اجتماعی گفت : آزارهای جسمانی مثل تنبیه ، شکنجه و آزارهای رفتاری و عاطفی مثل دشنام و بد زبانی ، تحقیر ، مقایسه وغفلت از تربیت و پرورش کودکان و محروم نمودن آنها از حقوق مربوطه مجموعا آزارهای کودکان قلمداد می شود.
مجید ابهری درگفت و گو با همراهان نیوز افزود : 90درصد این کودک آزاری ها توسط والدین انجام می شود، با توجه به افزایش معتادان به مواد مخدر و روان گردان از آنجا که اعتیاد به این مواد باعث ایجاد توهم و بروز افکار بیمارگونه می شود در دو ماه گذشته 11 فرزند توسط والدین معتاد خود به قتل رسیده اند.
وی تصریح کرد : تلخ ترین آنها کودک 3 ساله بود که با توهم شیطانی توسط پدرش به قتل رسید البته 80% از کودک آزاری ها به خاطر بافت فرهنگی و اجتماعی ما مخفی می ماند و فقط مواردی در جامعه منتشر می گردد که موضوع از طریق بیمارستان یا همسایگان افشا می شود.
این آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: از نگاه آسیب شناسی رفتاری ،کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند در آینده خود دچار بزهکاری می شوند، آزارها جنسی نیزاصلی ترین نا هنجاری هایی است که باعث انحراف در سرنوشت کودکان و نوجوانان می گردد.
وی گفت : ناپدری و نا مادری و اعتیاد پدر و مادر اصلی ترین عوامل شکنجه های هولناک و تاسف انگیزاست و علل رفتاری این آسیب ها را از نگاه اجتماعی در خلاء قوانین و کمبود نهاد ها و سازمانهای اجتماعی می توان قلمداد کرد.
ابهری اضافه کرد : متاسفانه کودکان مظلوم ترین و بی دفاع ترین اقشار جامعه هستند که حتی توانایی دفاع از خود را ندارند و فقط از زمانی که در آستانه مرگ قرار گرفتند آن هم روی تخت بیمارستان افکار عمومی از این گونه جنایات آگاه می شوند .
این پژوهشگر اجتماعی افزود: گرفتن صلاحیت از این گونه والدین و سپردن فرزندان آنها به مراکز و افراد دارای صلاحیت ،اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد از اصلی ترین اهرم ها می باشند.17 بهمن 1390



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر