۱۳۹۰ بهمن ۱۷, دوشنبه

علی، کودکی که در سطل زباله پیدا شده به شیرخوارگاه آمنه می رود


 این کودک بخاطر ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود


 در آی‌سی‌یو بستری شده بود




هنوز یک‌ ماه از مرگ علی ۹ ساله که با ضربات سیخ و شلنگ پدرش با زندگی کودکانه خداحافظی کرد، نمی‌گذرد که باز هم خبر دیگری از پیدا شدن کودکی ۵/۲ تا ۳ ساله آن هم به صورت نیمه جان در سطل زباله اذهان را پریشان می‌کند.
در سیاهه کودک‌آزاری سال ۹۰ این بار و پس از هانیه، نیما، باربد و … نوبت و قرعه به نام «علی کوچولو» ۵/۲ تا ۳ ساله افتاد، کودکی که توسط فردی کارتن خواب در سطل زباله در حالی پیدا شد که به جنگ با مرگ رفته بود، اما دیروز از جدال با آی سی یو رهایی یافت و پس از انتقال به بخش، امروز راهی شیرخوارگاه آمنه می‌شود. ‌داستان علی پسرک ۵/۲ ـ ۳ ساله هم از آنجایی شروع شد که هفتم بهمن کارتن‌خوابی کودکی را در حالی در سطل زباله پیدا کرد که به دلیل ضرب و شتم فراوان به کما رفته بود.
مجید ارجمندی ـ مدیرکل اورژانس اجتماعی کشور ـ در تشریح وضعیت علی کوچولو گفت: این کارتن‌خواب با ترس و لرز فراوان کودک را به بیمارستان الغدیر رساند و مسئولان این بیمارستان که وضعیت جسمانی کودک را مساعد ندانستند، کودک را به بیمارستان شهدای تجریش اعزام کردند. مسئولان بیمارستان شهدای تجریش، کودک را پذیرش کرده و بلافاصله نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی را در جریان قرار دادند.
وی با اعلام اینکه این کودک به خاطر ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود در آی‌سی‌یو بستری شده بود، اظهار کرد: دو روز پس از این اتفاق، زنی که مدعی بود خاله کودک است، به بیمارستان مراجعه و عنوان کرد که کودک «علی» نام دارد و پدر و مادر او اعتیاد داشته و علی تحت سرپرستی او قرار دارد و زمانی که وی در خانه نبوده از پشت‌بام خانه به پایین سقوط کرده و پس آن دیگر کودک را ندیده است. وی اضافه کرد: البته بعد از مراجعه ماموران برای پرس‌وجوی بیشتر از این زن، وی از محل متواری می‌شود.
ارجمندی گفت: این کودک ۵/۲ تا ۳ ساله‌ که هفتم بهمن در حالی که به کما رفته بود در سطل زباله پیدا شد، تحت مراقبت ماموران نیروی انتظامی و مددکاران اورژانس اجتماعی قرار داشت، دیروز از حالت کما خارج و به بخش اطفال بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده است.
مدیرکل اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ماموران نیروی انتظامی و مددکاران اورژانس اجتماعی منتظرند تا سرنخی از خانواده کودک به دست بیاورند، خبر داد: علی کوچولو امروز به شیرخوارگاه آمنه منتقل می‌شود.وی افزود: کبودی‌های زیادی روی صورت علی وجود دارد که ناشی از سقوط از ارتفاع هم نیست، ضمن اینکه این در بدن این کودک آثار شکستگی نیز دیده می‌شود.
مدیرکل اورژانس اجتماعی کشور تاکید کرد: باید بلافاصله تکلیف کودکان دارای والدین زندانی و یا معتاد در دادگاه‌ها توسط مددکاران اجتماعی تعیین شود تا کودکان دچار مشکلات این چنینی نشوند. ارجمندی در ادامه با بیان اینکه لازم است در این زمینه در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود و همچنین بروشورها و کتاب‌هایی چاپ و در اختیار مردم قرار بگیرد، اظهار کرد: می‌توان با حساس‌سازی تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را که همچنان در مجلس معطل مانده است، تسریع بخشید، هرچند که بعید است با توجه به عمر کوتاهی که از مجلس باقی مانده، این اتفاق رخ دهد.
وی تاکید کرد: اخبار منتشرشده درباره‌ بستری بودن علی کوچولو در بخش و ملاقات خبرنگاران با او صحت ندارد و انتشار عکس این کودک نیز منوط به اجازه دادستان است که تاکنون کسب نشده است.
ارجمندی در پایان افزود: حراست بیمارستان شهدای تجریش موضوع راا به کلانتری گلبرگ اعلام و پرونده از آنجا برای کسب تکلیف به دادسرا ارجاع خواهد شد.
منبع : ایسنا 17 بهمن 1390



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر