۱۳۹۱ اسفند ۱۲, شنبه

نفوذ دشمن به اتاق خواب فرزندان

ارسال از: لیلا سعادت

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: محدوده جنگ نظامی حداکثر در شهرهای مرزی بود، اما با ابراز تأسف در جنگ نرم دشمن تا اتاق خواب فرزندان ما نفوذ کرده است.




به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد طهماسبی در کارگاه آموزشی بنیان خانواده در حوزه علمیه بانوان این شهرستان با اشاره به اینکه خانواده‌ها در جهان بشریت از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند،‌ اظهار داشت: در کشور ایران نیز پس از پایان جنگ تحمیلی تمام تلاش دشمن روی تهاجم فرهنگی متمرکز شد. 
وی با اشاره به تفاوت‌های جنگ نظامی و نرم دشمن افزود: در جنگ نظامی نفوذ دشمن در مرزها با ابزار و در جنگ نرم در مغزها با افکار است، همچنین جنگ نظامی بر ما تحمیل شد، اما در جنگ نرم خود ما به سوی آن کشیده شدیم.

نفوذ دشمن به اتاق خواب فرزندان ایران‌زمین
طهماسبی با بیان اینکه محدوده جنگ نظامی حداکثر در شهرهای مرزی بود، اما با ابراز تأسف در جنگ نرم دشمن تا اتاق خواب فرزندان ما نفوذ کرده است، تصریح کرد: فروپاشی خانواده‌ها، از بین بردن قداست و ایجاد بحران اخلاقی در خانواده از مهم‌ترین اهداف دشمن در جنگ نرم بوده که تا حدودی نیز به آن دست یافته است.
وی ابراز داشت: تافلر در کتاب موج سوم گفته است «برای گسترش فرهنگ غرب باید احساس گناه در مقابل کارهای ناپسند در میان نوجوانان از بین برود که برای موفقیت در این مسئله باید خانواده‌ها را به نابودی کشید».
طهماسبی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله فارسی‌وان و من و تو و ... که سریال‌های خانوادگی مسئله‌دار پخش می‌کنند، نیز دلیل دیگری بر ادعای جنگ نرم دشمن است، عنوان کرد: شبکه فارسی‌وان با وجود اینکه تنها سه سال است که به ایران وارد شده تاکنون 15 میلیون بیننده ایرانی را جذب کرده است.
استاد دانشگاه و روانشناس گفت: ترویج خانواده‌های بی‌سامان، گسترش و عادی جلوه دادن خیانت خانوادگی، بی‌اهمیت نشان دادن اعتنا به پدر و مادر، عادی جلوه دادن رابطه خارج از ازدواج و سقط جنین دختران از جمله اهداف این شبکه‌های ماهواره‌ای است.
افزایش آمار طلاق در نتیجه سهل‌انگاری خانواده‌ها
طهماسبی با تأکید بر اینکه وضعیت خانواده‌ها در کشور ما مطلوب نیست، بیان داشت: روزانه 500 زوج در ایران طلاق توافقی می‌گیرند و ماهانه 12 هزار پرونده طلاق وارد دادگاه‌های خانواده می‌شود که نشان‌دهنده افزایش نگران‌کننده آمار طلاق در نتیجه تلاش دشمن و سهل‌انگاری خانواده‌ها است که به هیچ وجه زیبنده یک کشور اسلامی نیست.
وی خانواده‌ها را به چهار نوع متکامل، متعادل، متزلزل و متلاشی تقسیم کرد و اذعان داشت: خانواده‌های متلاشی که به دلایل مختلف از جمله طلاق از هم پاشیده و خانواده‌های متزلزل که هر لحظه امکان متلاشی شدن آن‌ها وجود دارد.
طهماسبی خانواده حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را متکامل ذکر و خاطر نشان کرد: تنها خانواده‌ای متعادل و موفق است که با سه ویژگی آرامش، حق‌سالاری و عدم آسیب‌پذیری می‌توان به آن دست یافت.
وی آرامش را مهم‌ترین عنصری دانست که در خانواده‌های عصر حاضر وجود ندارد و اظهار داشت: خانه‌های امروزی بیشتر شبیه به میدان جنگ و توپخانه شده است و اثری از آرامش در آن‌ها دیده نمی‌شود.
طهماسبی آسایش و سکوت را دو تعبیر غلط از آرامش دانست که امروزه رواج یافته است و تصریح کرد: پول تنها آسایش به دنبال دارد نه آرامش و مشکل امروز مردم مال نیست، بلکه حال و روح آن‌ها است.
وی با تأکید بر اینکه باید در خانواده‌ها حق‌سالاری نه مرد یا زن‌سالاری حاکم باشد، افزود: خانواده‌ها نیز باید دارای حفاظ محکمی باشند تا آن‌ها را از هرگونه آسیب در امان بدارد و مشکلات آن‌ها را از پای درنیاورد.
توجه مسئولان به توصیه‌های رهبری در مورد خانواده
طهماسبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع بانوان نخبه در زمستان سال 90 عنوان کرد: ایشان فرمودند «مسئله زن و خانواده برای کشور جزو مسائل درجه یک است»، اما این اصل مهم به هیچ وجه از سوی مسئولان جدی گرفته نشده است.
استاد دانشگاه و روانشناس سالم، سرزنده و بانشاط بودن را مهم‌ترین ویژگی‌های خانواده از نظر مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروزه در خانواده‌ها همه پرخاشگر و افسرده هستند و اثری از شادی و نشاط وجود ندارد.
طهماسبی دین اسلام را دین شادی و خنده خواند و بیان داشت: مقام معظم رهبری زندگی‌ بدون لبخند را زندگی جهنمی خواندند در صورتی که با ابراز تأسف زندگی‌های امروزی همه جهنمی بوده و گریه بر خنده مقدم شده است.
آموزش سبک زندگی به خانواده‌ها جدی گرفته شود
وی همچنین با اشاره به تأکید رهبری بر آموزش سبک زندگی به خانواده‌ها اذعان داشت: امروز زنان، مردان و فرزندان ما خود را گم کرده و مسئولیت خود را نمی‌شناسند در نتیجه همین ناآگاهی مشکلات زیادی گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود.
طهماسبی 82 درصد متقاضیان طلاق را زنان ذکر و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عوامل بحران در خانواده‌ها ازدواج‌های ناموفق و عدم شناخت مسئولیت در خانواده است، زیرا افراد معیارهای مشخصی برای زندگی ندارند.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد طلاق‌ها نیز به دلیل اختلال‌های جنسی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اگر منزل، مدرسه، مسجد و مسئولان به وظایف خود به درستی آگاه بوده و عمل کنند، مشکلات ما در بحث بحران و اختلاف‌های خانوادگی در جامعه برطرف می‌شود.
طهماسبی با بیان اینکه میزان جراحی زیبایی در ایران هفت برابر آمریکا است، تصریح کرد: با ابراز تأسف سالانه 200 میلیارد تومان در کشور برای عمل بینی هزینه می‌شود که نشان‌دهنده عدم آگاهی از سبک و شیوه مناسب زندگی است.
وی اطاعت از شوهر را برای زنان طبق آیات و روایات واجب دانست و افزود: پیامبر (ص) فرمودند، «اگر خداوند سجده بر غیر خدا را حرام نمی‌کرد، من به زنان امتم دستور می‌دادم که در مقابل شوهران خود سجده کنند».
طهماسبی ابراز عشق و محبت را لازمه زندگی زناشویی ذکر و عنوان کرد: غالب زنان و تمام مردان بداخلاق هستند و همین فاصله گرفتن از اخلاق خوش و عاطفه در میان خانواده بنیان آن را متزلزل کرده است.

13 اسفند 1391
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911210000912









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر