۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

دختر بچه ایی که اجازه ندارد قهرمان شود

ارسال از: رامین.رامین

الینا قاضی عسگر ۸ ساله است. در سه ساگلی و به طور تصادفی در یکی از استخرهای شهر اصفهان، استعداد او کشف شد. الینا که به همراه مادر خود به استخر رفته بود، در بخش کودکان و کم عمق با تیوب مشغول بازی می‌شود. ناگهان او را در قسمت سه متری و عمیق استخر مشاهده می‌کنند، که بدون هیچ واهمه‌ای شنا می‌کند.



مربی حاضر در استخر متوجه شجاعت او می‌شود و پس از سه جلسه آموزش و تمرین، بدون تیوب و براحتی، او را برای شنا آزاد می‌گذارند. والدین او هفت ماه و بطور مداوم برای او مربی می‌گیرند.
در چهار سالگی قهرمان مسابقات زیر نه سال در استان اصفهان و در پنج سالگی قهرمان مسابقات زیر نه سال در کل کشور می‌شود. به همراه سه دختر دیگر، برای مسابقات جهانی تایلند اعزام می‌شوند که نتیجه شگفت انگیز آن نایب قهرمانی جهان است.
جالب اینجاست که در همین مسابقات، ابتدا از نفر اول حدود سه متر جلو‌تر بوده است که متاسفانه در لحظات آخر دچار گرفتگی عضله می‌شود، ولی با همت و تلاش غیرقابل وصفی خود را به پایان خط می‌رساند و چند سانتی متر عقب‌تر از دختری ایتالیائی، نایب قهرمان جهان می‌شود.
میل به یادگیری در این دختر محدود به شنا نیست، بزرگ‌ترین تاسف الینا پس از قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی، نداشتن توانائی مناسب برای مکالمه انگلیسی با قهرمان ایتالیائی بوده است. او به پدر و مادرش گفته بود که دختر قهرمان با اینکه ایتالیائی بود ولی با من انگلیسی احوال پرسی کرد که نتوانستم جواب بدهم. بلافاصله پس از بازگشت به کلاس زبان می‌رود، اکنون علاوه بر انگلیسی که یاد گرفته، به یادگیری زبان فرانسه نیز علاقه نشان می‌دهد.
روز به روز مهارتهای او در انواع شنا و شیرجه بالا می‌رود. اما این تنها استعداد ورزشی او نیست، هم اکنون الینا کمربند مشکی کاراته هم دارد که قهرمان اصفهان شده و منتظر مسابقات کشوری است. بدون تردید چنین دختر شاداب و بااستعدادی باعث افتخار است. والدین او نیز هر چه در توان داشته‌اند برای پیشرفت او هزینه کرده‌اند.
اما الینا با این همه استعداد یک مشکل بزرگ دارد، او در نه سالگی باید از مسابقات قهرمانی جهان بازنشسته شود! دختران پس از نه سال اجازه شرکت در مسابقات بین المللی شنا را ندارند. خانواده او چه کاری باید بکند؟ برای آینده الینا چه کاری از دست آنها ساخته است؟
اگر جای این خانواده بودیم چه می‌کردیم؟ آنطور که پدر ایشان برای من تعریف می‌کرد، فدراسیون شنا در حال طراحی لباسی مناسب است. البته نظر به تجربه فوتبال بانوان، در ورزشی مثل شنا، بعید به نظر می‌رسد طرحی موفق باشد.
آیا الینا، نایب قهرمان جهان در هشت سالگی، فقط امکان درخشش در مسابقاتی را خواهد داشت که در پنج ساگلی! قله‌های آن را فتح کرده است؟
http://marde-rooz.com/?p=6598


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر