۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

کودکان بی‌سرپرستی که پس از معرفی به بهزیستی به حال خود رها می‌شوند

بهزیسی استان به سبب کمبود امکانات

 قادر به نگهداری این کودکان نیست.

قاضی امور سرپرستی دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان گفت: برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان با کمبود مرکز نگهداری مواجه هستیم
بولاقی افزود: هنگامی که پدر و مادر و جد پدری به دلایلی نظیر اعتیاد، زندان و فوت قادر به نگهداری از کودک نباشند یا صلاحیت نگهداری از فرزند را نداشته باشند نگهداری ازکودکان به بهزیستی داده می شود که بهزیسی استان به سبب کمبود امکانات قادر به نگهداری این کودکان نیست.
به گزارش ایسنا،‌وی ادامه داد: وقتی کودکی را به بهزیستی معرفی می‌کنیم بعد از چند روز به سبب بالا بودن تعداد کودکان و گستردگی کار به حال خود رها می‌شوند.
قاضی امور سرپرستی دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان بیان کرد: اگر امکانات افزایش یابد امکان ساماندهی و کمک به کودکان افزایش می یابد.
بولاقی ادامه داد: با تامین امکانات زیربنایی و افزایش ارتباط با امور سرپرستی و داشتن رابط، قطعا خدمات بیشتری به این کودکان ارائه می شود. موارد خیلی ضروری داشته ایم که بهزیستی استان به دلیل کمبود امکانات نتوانسته پذیرش کند و به مراکز نگهداری در شهرهای مانند کرمان و مشهد فرستاده شده اند.
بولاقی اظهار کرد: تنها در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تنها در زاهدان تعیین تکلیف شده‌اند که بخشی از آنان نیازمند نگهداری در مراکز حمایتی بوده‌اند و مواردی داشته‌ایم که پدر فوت شده و مادر زندان رفته و کودک بالای ۵ سال قیم نداشته است. عدم ساماندهی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان پیامدهای اجتماعی منفی را نظیر افزایش جرایم و بزهکاری به دنبال داشته است.2مرداد رهانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر