۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

یک نوجوان متهم به قتل در ارومیه به اعدام محکوم شد


دریافتی از: مهدیه آبائی





 بهاءالدین قاسم‌زاده، نوجوان اهل ارومیه از سوی دادگاه جزایی استان آذربایجان غربی به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این نوجوان بزهکار در ۱۲ آذر ماه سال ۸۸ و در سن ۱۵ سالگی به اتهام قتل بازداشت شده است.
وی که متولد دهم آذر ماه سال ۱۳۷۲ است در زمان ارتکاب جرم در سن قانونی نبوده است، اما با این حال دادگاه جزایی در شهر ارومیه وی را به اتهام قتل به قصاص محکوم کرده است.
حکم نامبرده که در ۲۰ خرداد ماه سال ۹۱ صادر شده و جهت قطعیت به دیوان عالی کشور ارجاع شده است، منابع مطلع به گزارشگر هرانا اعلام کردند این حکمبتازگی در زندان به وی ابلاغ شده است.
دادگاه جزایی تهران نیز در اوایل ماه جاری یک نوجوان بزهکار دیگر را به اتهام قتل به اعدام محکوم کرده است، پس از اعدام بهنود رمضانی و دلارا دارابی در سالهای اخیر گزارشات متعددی در خصوص محکومیت نوجوانان بزهکار به اعدام دریافت شده است که هیچ یک از افراد به دلیل نگاه امنیتی مسئولین قضایی، به موضوع اعدام کودکان حاضر به رسانه‌ای کردن ماجرای خود نیستند.
در بند جوانان زندان رجایی شهر کرج دست کم سه تن از زندانیان که در سن نوجوانی مرتکب قتل شده‌اند از سوی گزارشگران هرانا شناسایی شده‌اند.
ایران از معدود کشورهایی است که در آن برای نوجوان حکم اعدام صادر و این حکم نیز به اجرا گذاشته می‌شود، سازمان‌های بین المللی صدور و اجرای حکم اعدام نوجوانان در ایران را نگران کننده خواندند و بار‌ها نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. هرانا 26 مرداد ماه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر