۱۳۹۱ مرداد ۱۵, یکشنبه

حکم اعدام برای یک نوجوان به اتهام قتل

فرستنده : فرید عرب پوریان

پسر نوجوان دانش آموز که متهم به می‌باشد پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد.، محمد ۱۷ ساله متهم است دو سال قبل در جریان یک نزاع شبانه مرد جوانی به نام علی اکبر را با ضربه‌های کارد به قتل رسانده است. او پیش از این در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شده بود که قضات شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور حکم را نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستادند.
متهم در جلسه محاکمه‌اش پس از حضور در جایگاه با قبول اتهامش گفت: شب حادثه به همراه پسرخاله‌هایم در زیرزمین خانه الکل مصرف کرده و برای تفریح به پارک رفتیم. در آ‌نجا مقتول به خندیدن ما اعتراض کرد و مرا بر روی شمشاد‌ها انداخت. سریع به خانه آمدم که پسر داییم گفت آن‌ها برادرم را گرفته‌اند. از آشپزخانه چند کارد میوه خوری برداشته و به محل درگیری بازگشتم. در آنجا مقتول دوباره مرا به روی شمشاد‌ها انداخت و من برای دفاع از خود چاقو را به طرفش گرفتم. نمی‌دانم چطور شد که چاقو در بدنش فرو رفت. پس از جنایت ابتدا گوشی‌ام را خاموش کرده و در شهر پرسه می‌زدم که صبح پس از روشن کردن تلفن به همراه ناپدری‌ام به کلانتری رفته و خود را معرفی کردم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و محمد را با اکثریت رای به اعدام محکوم کردند. هرانا 02 مردادماه 1391



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر