۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

مرگ کودک ۱۱ ماهه براثر کودک آزاری در شهرک طرق مشهد

 
جوینده خبر:بهرام پنیاد بور
 
 
مادر کودک:
 
 
او جیغ می‌کشیدو شیشه شیر را نمی‌خورد
 
 
عصبانی شدم با پشت دستم ۲ بار به صورتش سیلی زدم.
 
پدر و مادری در شهرک طرق مشهد کودک ۱۱ ماه خود را به قتل رساندند.
بنا به گزارش خراسان، صبح روز گذشته پدر و مادر پسر ۱۱ ماهه‌ای که به اتهام کودک آزاری و قتل دستگیر شده بودند به منزل مسکونی محل وقوع حادثه واقع در شهرک طرق مشهد انتقال یافتند.
ساعت ۱۵: ۴۵ مورخ ۲۲ مرداد ماه سال جاری مرگ کودک ۱۱ ماهه‌ای که آثار کودک آزاری روی بدنش نمایان بود به پلیس گزارش شد که بلافاصله به دستور قاضی ویژه قتل عمد تحقیقات درباره چگونگی مرگ این کودک در بیمارستان امدادی آغاز و مشخص شد مادر کودک پس از مرگ وی متواری شده است اما روز بعد مادر این کودک دستگیر شد و گفت: شوهر افغانی‌ام عامل مرگ فرزندم است.
افسر پرونده اضافه کرد: با دستورات ویژه قضایی، همسر موقت این زن، در تاریخ ۲۰ شهریور ماه در پلیس راه قم دستگیر و مشخص شد که او ایرانی است و همسرش در این باره دروغ گفته است.
در ادامه قاضی اسماعیل شاکر ضمن تفهیم مواد قانونی به مته‌مان مبنی بر اینکه مواظب اظهارات خود باشند و حقیقت ماجرا را بیان کنند از زن ۳۰ ساله خواست درباره آثار سوختگی روی بدن متوفی توضیح دهد.
این زن که در برابر دوربین قوه قضاییه قرار گرفته بود گفت: فرزندم را به حمام بردم اما آب داغ بود و قسمتی از بدنش سوخت.
پدر این کودک نیز گفت: آن روز ساعت ۲ بعدازظهر به منزل آمدم و کودکم را برای شست وشو به حمام بردم سپس او را روی تخت کوچک فلزی داخل حمام قرار دادم که یک دفعه متوجه شدم او از روی تخت پایین افتاده است.
او را بلند کردم و به همسرم دادم تا لباس‌هایش را بپوشاند ولی فرزندم دچار تشنج شد و در بیمارستان جان سپرد.
در این هنگام قاضی از مادر کودک پرسید شما در اظهارات اولیه خود عنوان کردید که برای پرداخت پول قبض‌ها به صاحبخانه قبلی بیرون رفتید و وقتی بازگشتید همسرتان به شما گفت که «الف» از دستم سر خورد و روی زمین افتاد؟
متهم پاسخ داد: من گفتم همسرم گفته فرزندمان سر خورد نگفتم از دست او سر خورد وی درباره جراحت روی لب فرزندش نیز گفت: او دهانش را به زمین می‌کوبید و به همین خاطر مجروح شد.
این گزارش حاکی است: در حالی که مته‌مان اظهارات ضد و نقیضی را درباره چگونگی مرگ کودک ۱۱ ماهه عنوان می‌کردند، قاضی شاکر از پزشک قانونی حاضر در محل بازسازی صحنه حادثه خواست تا از نظر علمی درستی و یا نادرستی اظهارات مته‌مان را توضیح دهد.
دکتر ناصر غروبی پزشک باتجربه پزشکی قانونی نیز گفت: اظهارات پدر کودک درباره ضربه مغزی مبنی بر افتادن از روی تخت فلزی منطبق با واقعیت نیست؛ چرا که این تخت حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌م‌تر با زمین فاصله دارد در حالی که کودک حداقل باید از فاصله ۸۲ سانتیمتری سقوط کرده باشد.
او برای تأیید اظهاراتش عکس‌هایی را که از جسد در پزشکی قانونی گرفته شده بود در لپ تاپ خود نشان داد و از نظر علمی آن را تشریح کرد. با اظهارات دکتر غروبی، مادر کودک که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در حالی که گریه می‌کرد گفت: او از دست من افتاد. وقتی او را می‌شستم از دستم سقوط کرد و با پیشانی به زمین خورد من این موضوع را به همسرم نگفتم او را هم من فراری دادم و گر نه او نمی‌خواست فرار کند.
سپس پزشک قانونی اظهارات این زن درباره جراحت روی لب را نیز رد کرد و گفت: این نوع جراحت حتی بر اثر تصادف و یا سقوط نیز ایجاد نمی‌شود و تنها بر اثر ضربه سیلی به وجود می‌آید.
این زن که با شنیدن اظهارات پزشک غافلگیر شده بود در می‌ان‌های‌های گریه گفت: او جیغ می‌کشیدو شیشه شیر را نمی‌خورد به همین دلیل وقتی عصبانی شدم با پشت دستم ۲ بار به صورتش سیلی زدم.
این زن سپس چگونگی ایجاد سوختگی روی بدن متوفی را با گرفتن یک عروسک در دستش بازسازی کرد که مورد تأیید پزشک قانونی قرار گرفت. بنابراین گزارش، پس از مشخص شدن ماجرای مرگ کودک ۱۱ ماهه در بازسازی صحنه جنایت، مقام قضایی دستور پایان بازسازی را صادر کرد تا پرونده مراحل قانونی خود را طی کند. هرانا 17 آبان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر