۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

کسی صدای این کودکان را نمی‌شنود



در شعبه 77 دادگاه کیفری محاکمه‌ای برگزار شد

که متهمان آن دو جوان شیطان صفتی بودند

که 13 کودک بی‌گناه را

با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار دادند.




محمدرضا هداوند سوری

هر چند حکم صادره از سوی دادگاه براساس محتویات پرونده، اعتراف متهمان و قاضی صادر شد، اما نکته‌ای که در این آسیب‌ها مورد توجه نمی‌گیرد روانکاوی معالجه روحی و روانی آسیب‌دیدگان است، به طوری که در اکثر مواقع آنها به خاطر شرایط پیش آمده نسبت به جامعه و افراد بدبین شده و در صدد انتقام از جامعه هستند که برای نمونه می‌توان به «بیجه» و همدستش اشاره کرد که در جریان تحقیقات و محاکمه اعتراف کردند که در کودکی خود قربانی آزار و اذیت جنسی بوده‌اند. اما همانطور که توقع از مسؤولان این است که متجاوزان به نوامیس مردم محاکمه شده و هر چه سریع‌تر به اشد مجازات محکوم شوند، احکام اجرا شود. این نکته نیز مورد نظر تمامی صاحب ‌نظران از قضات محترم گرفته تا روانشناس و جرم شناسان همه بر این باورند که مسؤولان باید خود را در برابر آسیب دیدگان مسؤول بدانند و تنها به محاکمه و مجازات متهمان بسنده نکنند.

بلکه علاوه بر دادن آگاهی به خانواده‌ها در خصوص حفاظت از فرزندانشان باید به این نکته توجه کرد که اگر آسیب‌دیدگان امروز از لحاظ روانی درمان نشوند فردا خود نیز در جایگاه متهمان امروز قرار می‌گیرند. 02 دیماه اخبار کودکان جهان

یادمان نرود که در اکثر کشورهای جهان مرکزی با عنوان حمایت از قربانیان تجاوزات جنسی که اکثر آنها را کودکان تا 16 سال تشکیل می‌دهند، ایجاد کردند تا با همکاری و حمایت مشاوران و روانشناسان به زندگی عادی خود باز گردند، چرا که توجه نکردن به این مشکلات امکان انحرافات آشکار در سنین بالا را افزایش می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر