۱۳۹۱ تیر ۲۶, دوشنبه

شلیک پلیس از فاصله ۲۰ سانتی‌متری به صورت نوجوانی ۱۶ ساله

دریافتی از مهدیه  آبائی
پلیس «علی قاسمی»  ۱۶ ساله را به احتمال «شرب خمر»


در فلکه اول خزانه و از فاصله ۲۰ سانتی‌متری،  با شلیک مستقیم گلوله از پای در آورد.


روزنامه «ایران» گزارش کرد پلیس یک نوجوان ۱۶ ساله را به احتمال «شرب خمر» در یکی از محلات شهر تهران از فاصله ۲۰ سانتی‌متری و با شلیک مستقیم گلوله از پای در آورده است.
«ایران» در شماره روز پنجشنبه (۲۲ تیر) خود گزارش کرده این حادثه نیمه شعبان امسال در فلکه اول خزانه روی داده که منجر به جان باختن نوجوانی به نام «علی قاسمی» شده است.
در این گزارش به نقل از شاهدان عینی آمده که مامور کلانتری ۱۶۰ خزانه پس از آنکه این نوجوان در پاسخ به پرسش وی مبنی بر اینکه «مشروبات الکی» خورده است٬ پاسخ منفی داد با شلیک گلوله وی را از پای درآورد.
روزنامه «ایران» در تشریح این حادثه نوشته است: «همه دیدند مامور تپانچه‌اش را به نزدیک علی برد، هیچ کس فکر نمی‌کرد گلوله‌ای شلیک شود، اما صدای انفجار همه را سر جایشان خشک کرد.»
این روزنامه همچنین به نقل از یک شاهد عینی گزارش کرده مامور پلیس پس از شلیک از طریق بی‌سیم اعلام کرد «همه چیز تحت کنترل» است و «اورژانس نیز با همین ادعا» برای انتقال وی به بیمارستان به محل حادثه نیامد.
آن‌طور که این شاهد عینی گفته است: «علی را پس از خونریزی زیادی داخل وانت پلیس انداختند و به بیمارستان آیت‌الله کاشانی بردند که کار از کار گذشته بود.»
به نوشته این روزنامه «همه {اهالی} از دست عامل تیراندازی مرگبار در محله‌شان گله‌مندند» و می‌گویند این نوجوان ۱۶ ساله برخلاف گزارش پلیس «اراذل و اوباش» نبوده است.
این در حالی است که پلیس خود ادعا کرده در تعقیب سرنشینان موتوری بوده که احتمال می‌داده آن‌ها عامل «شکستن شیشه خودروهای پارک شده در خیابان» بوده‌ و به دستور ایست ماموران هم بی‌اعتنایی کرده‌ بودند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده پس از شلیک پلیس٬ دو راکب موتور زمین‌گیر شده و «علی قاسمی» که باز هم قصد قرار داشته با مامور پلیس «گلاویز» می‌شود که در این میان تیری از تپانچه شلیک شده به صورت وی اصابت می‌کند.
بازپرس این پرونده هم گفته که «شلیک گلوله از فاصله ۲۰ سانتیمتری بوده و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قربانی حادثه شرور نبوده است.»
برخی دیگر از شاهدان عینی هم در گفتگو با روزنامه «ایران» گزارش پلیس را رد کرده و گفته‌اند از نزدیک دیده‌اند که مامور پلیس از فاصله نزدیک به «علی قاسمی» شلیک کرده است.
شوهر عمه این نوجوان نیز گفته است ماموری که عامل تیراندازی بوده «عذاب‌ وجدان گرفته و مرتب خواستار بخشش است.»
پلیس جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر فشار‌ها بر مردم ایران را به بهانه «تامین امنیت اجتماعی» افزایش داده است.
برخورد‌های خشونت‌بار پلیس طی این مدت به قدری افزایش یافته که بسیاری از نمایندگان مجلس با صدور اطلاعیه‌ای از ماموران این نیرو خواسته‌اند در برخورد با تخلفات «متانت» به خرج دهند.
به گزارش روزنامه ایران، این مامورهمراه چند تن از دوستان مقتول، اکنون در بازداشت است. هرانا 23 تیرماه 1391




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر