۱۳۹۱ تیر ۱۱, یکشنبه

ثمین احسانی فعال حقوق کودک به پنج سال زندان محکوم شد

فرستنده: مهدیه آبائی



ثمین احسانی فعال حقوق کودک و شهروند بهایی از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال زندان محکوم شد.
این حکم روز جای به وکیل وی ابلاغ شده است. دادگاه احسانی در تاریخ 20 خرداد ماه سال جاری در این شعبه برگزار شده بود.اتهامات این فعال حقوق کودک «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت موثر در جامعه بهایی» عنوان شده است.
احسانی با برگزاری کلاس‌های آموزشی به چندین کودک افغانی که از حق تحصیل در ایران محرومند در طی سال‌های اخیر کمک‌های آموزشی کرده و آن‌ها را در بسیاری از امور یاری کرده است. اما این مسأله از جمله اتهامات مطرح شده علیه او در دادگاه بوده و مبنای صدور این حکم قرار گرفته است.
ثمین احسانی جهت رفع پاره‌ای مشکلات پیرامون پاسپورت خود در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۳۹۰ به دادسرای اوین مراجعه کرده و در آن‌جا بازداشت شده بود. پس از بازداشت مامورین امنیتی به منزل وی آمده و ضمن تفتیش آن، تمام وسائل شخصی وی از جمله کامپیوتر و همینطور وسائل مربوط به دیانت بهایی را ضبط کردند.
احسانی 11 روز اول بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی بند 2 الف زندان اوین به سر برده بود و سپس در سلول‌های چند نفره بند 2 الف زندان اوین به سر برده بود.
وی نزدیک به یک ماه را در بازداشت به سر برده و سپس با تودیع وثیقه 185 میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود. کمیته گزارشگران حقوق بشر11 تیر ماه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر