۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

سن اعتیاد به مدارس راهنمایی رسید

فرستنده خبر: سحر صیاد رودکار


محمد جواد نظری مهر
 
عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی:
 
نبود کارهای زیربنایی درخصوص اعتیاد، سبب شده
 
  گرایش به مواد مخدر تا مدارس راهنمایی نیز پیش رود.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه نبود کارهای زیربنایی در خصوص اعتیاد باعث شده که سن گرایش به مواد مخدر در کشور ما پایین آمده و حتی تا مدارس راهنمایی نیز پیش رود.

محمد جواد نظری مهر در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت درباره وضعیت نامناسب کمپ های ترک اعتیاد گفت: متأسفانه درباره بهبود وضعیت این مراکز شعار زیاد است و عمل بسیار ضعیف است.

وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه عدم حضور این کمپ ها زیر نظر وزارتخانه های مربوطه موجب شده تا برخی از آنها موجبات به وجود آمدن هزاران مشکل را فراهم کنند.

نماینده مردم کردکوی و ترکمن عنوان کرد: باید تمهیداتی از سوی دولت اندیشیده شود تا معتادان در مراکزی مجاز و دارای مجوز اعتیاد خود را ترک کنند.

نظری مهر با اشاره به لزوم انجام کارهای زیر بنایی گفت: در خصوص بحث مواد مخدر و جلوگیری از پیشرفت اعتیاد قوانین بسیاری داریم اما اجرا و عمل به این قوانین متأسفانه، ضعیف است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مرکز بهزیستی را مسئول نظارت بر کمپ های ترک اعتیاد دانست و افزود: خانواده ها برای اینکه بتوانند اعضای معتاد خود را از اعتیاد رهایی بخشند به کمپ ها معرفی می کنند و اگر این کمپ ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند، نه تنها مشکل آنها رفع نمی شود بلکه وضعیت معتادان بدتر خواهد شد.

نظری مهر در بخش پایانی اظهارات خود گفت: دولت خودش می تواند به صورت کارشناسی شده مسئولیت رسیدگی به مراکز ترک اعتیاد را بر عهده گیرد. تابناک 12 خرداد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر