۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

شستشوی مغزی دانش آموزان با ارودهای مذهبی طولانی و "اعتکاف"



مدارسی که افکارانجمن حجتیه

 

و اسلام طالبانی را تبلیغ می کنند.

در تهران مدارسی به نام مدارس اسلامی و غیر انتفاعی وجود دارند که کارشان بی شباهت به برخی فرقه های افراطی نیست. این مدارس با تشکیل اردوهای مذهبی طولانی و اعتکاف های چند روزه، دانش آموزان را منزوی کرده و یک جو سنگین مذهبی برایشان ایجاد می کنند.
به گزارش برخی رسانه ها، در این اردوها و مراسم اعتکاف (گوشه نشینی برای عبادت)، ارتباط دانش آموزان با خانواده و جامعه قطع می شود. در این مدارس رشته علوم انسانی اصلاً تدریس نمی شود و بحث در خصوص مسائل و اتفاقات روز جامعه و مسائل سیاسی كه به خصوص در دبیرستان ها رایج است و معلمان هم اوقات فراغت شان را با پرداختن به این مسائل با دانش آموزان سپری می كنند، وجود ندارد.
از جمله تبلیغات رایج در این مدارس و نیز خانواده دانش آموزان، فضیلت نداشتن تلویزیون است و استفاده از کمپیوتر نیز به استفاده از نرم افزار های قرآنی محدود می شود.
این مدارس اغلب در قلب مذهبی ترین محلات پایتخت، كه محل زندگی خانواده بسیاری از مسئولان و چهره های منتفذ نیز می باشد، دایر هستند و شاگردان آن ها را بیشتر دختران دانش آموز تشکیل می دهند.
به گمان برخی سایت های داخلی، مدارس مذکور افکار "انجمن حجتیه" و نوعی اسلام طالبانی را تبلیغ می کنند. شهرزاد نیوز 30 خرداد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر