۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

«باربد»، سومین قربانی کودک‌آزاری درگذشت



باربد پسربچه 3 ساله‌ای که قربانی آتش اعتیاد پدرش به شیشه شد بعد از 18 روز مبارزه برای زنده ماندن در ساعت10 صبح جمعه فوت کرد.

مادر باربد در 27 اردیبهشت‌ماه پس از پنج‌ماه ندیدن پسرش با بدن سوخته او در بیمارستان مفید کرج مواجه شد و حالا برای دیدن او راهی جز قبرستان و سنگ قبری سخت و سرد ندارد.

و اما پدرش! پدری که آغوشش جز در موقع به آتش کشیدن بدن کوچک باربد و برای ساکت کردن فریادهایش گشوده نشد، حالا با سوختگی 50 درصدی بر تخت بیمارستان مفید خبر مرگ کودکی را می‌شنود که خودش او را به آتش کشید و به کام مرگ برد.

پدر شیشه‌ای که وقتی دید تلاش‌هایش برای بازگرداندن همسرش به زندگی مشترک بی‌نتیجه است به خانه پدر همسرش رفت و در مقابل چشمان مادربزرگ باربد، نخستین بار یک شیشه بنزین بر روی باربد ریخت و او را از هستی و زندگی ساقط کرد.

باربد توسط مادربزرگش و با کمک همسایه‌ها به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل و پس از گذشت یک هفته با کمک انجمن‌های حمایت از کودکان در حالی به بیمارستان مطهری تهران منتقل شد که تمام پوست‌اش سوخته بود و داروها و موادغذایی از طریق بینی‌اش به او منتقل می‌شد. پسرک آرام بود و در برابر درد، دم برنمی‌آورد اما کم کم عفونت گسترش پیدا کرد و بدن نحیفش ورم کرد.
باربد کوچولو در برابر حجم بالای سوختگی 70 درصد کم آورد و تمام تلاش‌ها برای بازگرداندنش به زندگی با قطع امید پزشکان ناکام ماند.

فاطمه دانشور مدیرعامل مرکز حمایت از کودکان مهرآفرین، موسسه‌ای که بعد از بستری شدن باربد در بیمارستان شهید مطهری هزینه‌های درمان او را بر عهده گرفته بود با بیان اینکه وقتی به بیمارستان مطهری مراجعه کردیم نسخه‌های باربد بیش از دو روز بود که پرداخت نشده بود، اظهارکرد: باربد در برابر درد صبور و مقاوم بود و با وجود اینکه در بخش، درجه سوختگی‌اش از دیگران بیشتر بود اما کمتر از دیگر کودکان ناله و فریاد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه باربد قربانی اعتیاد پدر و ورشکستگی او شد، گفت: پدر باربد چندسال پیش ورشکست و تمام لوازم شخصی، پول پیش خانه و سایر دارایی‌های آنان توسط طلبکاران ضبط و این شکست مالی باعث اعتیاد پدر باربد به شیشه شد.

دانشور ادامه داد: وقتی پدر باربد با مادرش در ترک اعتیاد همکاری نکرد، مادرش پدر را ترک و پدر باربد مجهول‌المکان شد.

مینا مادر باربد بیش از 5 ماه از کودکش خبر نداشت و بعد تهدیدهای پدر باربد برای بازگرداندن مینا شروع شد که یا برمی‌گردی یا دست باربد را برایت می‌فرستم، یا برمی‌گردی یا گوش باربد را برایت می‌فرستم و مادر به این تهدیدها توجه نمی‌کند تا اینکه با بدن سوخته باربد در بیمارستان مواجه می‌شود.

مدیرعامل مرکز حمایت از کودکان مهرآفرین در ادامه با اشاره به تلاش‌های مادر باربد پیش از این اتفاق برای اخذ حق نگهداری باربد گفت: یکی از گلایه‌های مادر باربد این است که او می دانسته کودکش در شرایط بدی قرار دارد و بارها برای گرفتن حضانت او شکایت کرده اما قانون حضانت باربد را به او نداده است.

دانشور ادامه می‌دهد: ما پیش از این برای انتقال باربد به بیمارستان چمران که خصوصی است اقدام کردیم اما مسئولان این بیمارستان برای هر درصد سوختگی یک میلیون و در کل 70 میلیون مطالبه کردند که پرداختنش برای ما مقدور نبود.

به گفته وی باربد درس تلخی بود تا جامعه و مردم در برابر کودک‌آزاری حساس شوند.

باربد این کودک سه ساله در حالی جان باخت که این پرسش در اظهان باقیست که چه کسی مسئول مرگ باربد و کودکانی همچون باربد است؛ خانواده، جامعه و خلا قانونی و...خبرگزاری ایسنا , 13 خرداد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر