۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

بیش از ۱۳۰ تن از کولبران مرزی، بدست مأموران رژیم اسلامی بقتل رسیده اند




اطلاعیه شماره 331 کمیته اقوام وملل کانون دفاع از حقوق بشر در ایران:


کشتار کولبران تهیدست مرزی درکردستان،


 همچنان ادامه دارد
 
VVMIran
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 44 04 84
Fax: +49 511 26173 76
Email: info@bashariyat.de www.bashariyat.de

ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
ھر کس حق زندگی ، آزادی و امنيت شخصی دارد.
ماده 13 اعلامیه جهانی حقوق بشر
الف/ هر کس حق دارد که در داخل هر کشوري آزادانه عبور و مرور کند و محل اقامت خود را انتخاب نمايد.
ب/ هر کس حق دارد هر کشوري و از جمله کشور خود را ترک نمايد يا به کشور خود باز گردد.

دستگیری و قتل کولبرها و روستائیان کردستان به دست نیروهای دولتی همچنان به شدت ادامه دارد.

کشتار کولبران و کاسبکاران تهیدست مرزی در کردستان همچنان ادامه دارد و از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر از کولبران و کاسبکاران مرزی توسط مأموران رژیم به قتل رسیده و شمار بیشتری نیز زخمی شده اند

در حالی که کشته و زخمی شدن کاسبکاران کرد در دستور روزانه نیروهای رژیم قرار گرفته است، این موضوع تاکنون مورد توجه مدافعین حقوق بشر، سازمانهای سیاسی، مدنی قرار نگرفته است . 
نیروهای انتظامی تحت پوشش مبارزه با قاچاق کالا، در نهایت جنایت، عملیات قلع و قمع کاسبکاران کرد را به پیش میبرند. این در حالیست که حتی اگر قاچاق کالا توسط کاسبکارانی که فاقد هرگونه منبع تأمین معیشتی غیر از داد و ستد کالاها در مناطق پر خطر و کوره راههای مینگذاری شده مرزی جهت کسب حداقل درآمد هستند و جرم هم محسوب شود، مجازات آن به هیچ وجه کشتن و زخمی نمودن فرد نمیباشد. نیروی انتظامی در حالی کاسبکاران را به قتل میرساند که باجگیری و رشوه گرفتن از آنان، جهت صدور اجازهی تردد را تبدیل به یکی منابع غیر رسمی درآمد خویش نموده است.
کاسبکاران مرزی، قشری از مردم تهیدست و بی دفاع کردستان هستند که کشتن و زخمی نمودن آنان و یا غارت اموال کولبرها  به صورت یکی از وظایف نیروی انتظامی رژیم درآمده است.
این نیرو نه به خاطر رشوه خواری و نه به خاطر کشتن و زخمی نمودن کاسبکاران کرد، از جانب نهادهای مربوطه رژیم مورد باز خواست و پیگیری قضایی قرار نمیگیرد.
کاسبکاران مناطق مرزی کردستان، از جمله ستمدیدهترین اقشار جامعهی کردستان هستند که کسی برای جان و زندگی آنها ارزشی قائل نیست و همچنان از وجود یک حامی و پشتیبان دلسوز بی بهره هستند.
کمیته اقوام وملل کانون دفاع از حقوق بشر در ایران این اعمال غیر انسانی جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم کرده و از جوامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری برای توقف کشتار و زخمی شدن کاسبکاران مرزی یاری می طلبد.
331
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر