۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

5.4 میلیون کودک و نو جوان تحت پوشش آموزش و پرورش نیستند

فرستنده: سحر صیاد رودکار



مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران ایران:

سرنوشت دانش‌آموزانی که از تحصیل بازماند‌ه‌اند چه می‌شود



 آنان چندین برابر دیگران در معرض تهدید‌های اجتماعی قرار
 

 30 درصد از جمعیت 18 میلیونی کودکان و نوجوانان کشور در مدرسه و تحت نظارت نظام آموزش و پرورش نیستند و بیش از 50 درصد بزهکاران کانو‌ن های اصلاح و تربیت شهرهای تهران، شیراز، اهواز، مشهد و زاهدان، بازماندگان از تحصیل در دوره راهنمایی و اخراج شدگان این دوره هستند.
غلامرضا افروز، رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشو"، با بیان این مطلب در یک نشست خبری تشریح کرد که یکی از دلایل این امر، بالا بودن ضریب دشواری دوره راهنمایی است؛ دانش‌آموزان با بهره هوشی 70 تا 90 به سادگی دوره دبستان را طی می‌کنند، اما از آنجا که شیب دشواری دوره راهنمایی نسبت به دبستان شدید است، این دانش‌آموزان در دوره راهنمایی از تحصیل باز می‌مانند.
مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران ایران، نیز پیش از آن گفت بود که هر سال از چهار دانش آموز یک نفر ترک تحصیل می کند. به گفته وی، دانش‌آموزان در طول روز بیشترین وقت مفید خود را در مدارس می‌گذرانند، اما معلوم نیست سرنوشت دانش‌آموزانی که از تحصیل بازماند‌ه‌اند چه می‌شود، چرا که چندین برابر دیگران در معرض تهدید‌های اجتماعی قرار می گیرند.
محمد تقی فخریان، مدیرکل فعالیتهای فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در واکنش به آمار ارائه شده از سوی غلامرضا افروز، از وجود چنین آماری در وزارتخانه مربوطه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که تا کنون چنین آماری به دست وی نرسیده است، اما فکر می کند که مرکز مطالعات آموزش و پرورش یا مرکز آمار وزارتخانه این آمار را داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر