۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

۹ ماه تا ۶ سال زندان به اتهام همکاری با بنیاد تولد برای آزادی

دادستان شیراز :


تعدادی از افرادی که با این بنیاد همکاری کرده‌اند به


 ۹ ماه تا ۶ سال حبس محکوم


و تعدادی پرونده نیز در حال رسیدگی است.
بنیاد تولد برای آزادی در وب‌سایت رسمی‌اش اعلام کرده در مقابل دریافت اطلاعات موثق از «رون آراد، زکریا با و ومل، یهودا کاتس، صوی فلدمن، گای خبر، مجدی خلبی و گیلعاد شلیط»، هفت سرباز مفقود شده اسرائیلی، جایزه ۱۰ میلیون دلاری پرداخت می‌کند.
دادستان شیراز در مورد هرگونه همکاری با بنیاد «تولد برای آزادی» هشدار داد و گفت:‌ «این بنیاد پوششی برای جلب و جذب جاسوس از سوی رژیم صهیونیستی است.»
بانشی در مورد این خلبان توضیخ داد:«این خلبان اسرائیلی در اکتبر ۱۹۸۶ در لبنان سقوط کرده و اسرائیل مدعی است توسط گروه‌های مقاومت لبنانی به ایران انتقال داده شده و به همین منظور این بنیاد پرداخت ۱۰ میلیون دلار به ازای هر خبری در مورد وضعیت آن را در ماهواره‌ها تبلیغ می‌کند.»
رون آراد، خلبان جنگی اسرائیل بود که در ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ در جریان بمباران لبنان هواپیمایش سقوط کرد. گفته می‌شود که وی با چتر نجات خود فرود آمده و زنده است اما از آن زمان تاکنون اطلاعی از وی در دست نیست و از او به‌عنوان گمشده جنگی یاد می‌شود. اسرائیل معتقد بود که آراد در دست نیروهای شیعه امل اسیر است.
دادستان شیراز همچنین افزود هم اکنون تعدادی از شهروندان با هدف «مسائل مالی و جذب جایزه» با این بنیاد تماس گرفته‌اند و در همین زمینه تعدادی پرونده به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای رژیم اشغالگر قدس» تشکیل شده است.
بانشی از کسانی که با شماره‌ تلفن‌های این بنیاد تماس گرفته‌اند، خواست تا پایان سال جاری خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی کنند و از «رأفت اسلامی» برخوردار شوند.
دادستان شیراز هشدار داد تعدادی از شهروندان که با این بنیاد همکاری می‌کنند، «شناسایی» شده‌اند که اگر خود را معرفی نکنند از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد.
بانشی همچنین از صدور سه حکم اعدام برای «قاتل شهید قربانی» در شیراز خبر داده است که به زودی حکم‌شان اجرا خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر