۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

دفن پیکر شهید راه آزادی مردم ایران زهرا بهرامی بدون اطلاع و حضور خانواده اش در سمنان




بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،پیکر جانباختۀ راه آزادی مردم ایران زهرا بهرامی در سمنان توسط مامورین وزارت اطلاعات بدون اطلاع و حضور خانواده اش به خاک سپرده شد.
روز یکشنبه 17 بهمن ماه حوالی ساعت 15:30 مامورین وزارت اطلاعات از سمنان با خانم بنفشه نایب پور فرزند خانم بهرامی تماس می گیرند و به او اطلاع می دهند که قصد دفن جسد مادر ش را در سمنان دارند و یکی از اعضای خانواده می تواند هنگام دفن حاضر باشد. در صورتی که مسافت زمانی تهران به سمنان در حدود 4.5 ساعت می باشد و این خانواده قادر به رسیدن به آنجا نبودند. مامورین وزارت اطلاعات عملا قصد خود را مبنی بر دفن مخفیانه و بدون اطلاع و حضور خانواده اش همانند سایر زندانیان سیاسی که اعدام شدند به اجرا گذاشتند.
رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در حالی که جانباختۀ راه آزادی مردم ایران خانم زهرا بهرامی را به اتهام ساختگی و دروغین داشتن مواد مخدر اعدام نمود ولی برخلاف کسانی که به اتهام موادر مخدر اعدام می شوند جسد آنها بعد از اعدام به خانواده هایشان تحویل می دهد به این خانواده تحویل نداد و خود بدون اطلاع و حضور خانواده اش اقدام به دفن پیکر او نمود.
مامورین وزارت اطلاعات این خانواده را تهدید کردند که از گرفتن مراسم رسمی در مراکز عمومی مانند مسجد و حسینیه برای شهید راه آزادی زهرا بهرامی خوداری کنند آنها بر این مسئله چندین بار تاکید کردند و گفتند: که ما اعلام رسمی می کنیم که حق گرفتن مراسم گرامیداشت در مراکز عمومی را ندارید.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین در این مکالمۀ تلفنی این خانواده را تهدید نمودند که نباید سفارت هلند را از دفن مخفیانه و بدون حضور خانواده اش و عدم اجازه برگزاری مجلس گرامیداشت برای خانم بهرامی مطلع نمایند.
رژیم ولی فقیه علی خامنه ای تقریبا تنها رژیمی است که هنگام اعدام زندانیان سیاسی خانواده های آنها حق آخرین وداع را ندارند و از زمان اجرای حکم ضد بشری اعدام مطلع نمی شوند. خاکسپاری آنها مخفیانه و بدون اطلاع خانواده هایشان صورت می گیرد.
جانباختۀ راه آزادی زهرا بهرامی از زنان دستگیر شدۀ اعتراضات گسترده و خونین عاشورا بود که به خاطر شرکت در اعتراضات دستگیر شکنجه و با اتهام واهی و دروغین داشتن مواد مخدر قبل از پایان پروسۀ نمایشی قضایی اعدام شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام جنایتکارانه،سلب حق آخرین وداع و دفن مخفیانه و بدون حضور خانواده اش را محکوم می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
17 بهمن 1389 برابر با 06 فوریه 2011
http://hrdai.net

info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر