۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

یک دختر ۱۹ ساله به دلیل نبود آمپول انسولین فوت کرد

فرستنده: سحر صیاد رودکار


یک دختر نوجوان ۱۹ ساله  بر اثر سهل‌انگاری و نبود پزشک 


 مقابل چشمان والدین خود جان داد

یک دختر ۱۹ ساله در شهر صالح‌آباد، از توابع شهرستان تربت جام، به دلیل نبود آمپول انسولین فوت کرد.

به گزارش روزنامه قدس، سال‌هاست که مردم منطقه محروم ۵۰ هزار نفری صالح آباد، از توابع شهرستان تربت جام، از وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی این بخش ناراضی و گلایه مندند و به دلیل کمبود پزشک و نبود امکانات و تجهیزات پزشکی قربانیان زیادی داده و خانواده هایی چند داغدار شده‌اند.

یکی از قربانیان اخیر، یک دختر نوجوان ۱۹ ساله صالح‌آبادی است که چندی پیش بر اثر سهل‌انگاری و نبود پزشک در مرکز بهداری صالح‌آباد مقابل چشمان والدین خود جان خود را از دست داد.

یکی از شهروندان در این باره گفت: والدین این دختر نوجوان ابتدا او را به مطب شخصی یکی از پزشکان عمومی آزاد صالح‌آباد می‌برند که وی هم بلافاصله بیمار را به مرکز بهداری شهر ارجاع می‌دهد تا درمان شود، اما با وجود مراجعه به این مرکز درمانی، ازحضور پزشک خبری نبوده است.

وی افزود: بعد از دو ساعت معطلی سرانجام یک پزشک خانواده از روستاهای اطراف به بالین دختر بیمار حاضر می‌شود، اما افسوس دیگر فایده ای نداشت و در کمال ناباوری به خاطر نبود آمپول انسولین بیمار جان خود را از دست می دهد.
نماینده مردم تربت جام و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این خبر به خبرنگار قدس قول داد که موضوع را به طور جدی پیگیری کند.

به دلیل اهمیت موضوع، خبرنگار قدس دوباره سراغ دکتر غلامرضا اسداللهی رفت که وی در پاسخ گفت: در این باره رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مجمع نمایندگان استان فراخوانده شد که وی توضیح داد براساس گزارش‌های واصله بیمار سابقه دیابت داشته و برای معالجه دیر اقدام کرده است!

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: علاوه بر آن مراتب اعتراض خود را از مرگ این دختر نوجوان در سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تربت جام در میان گذاشته که ایشان هم قول مساعد دادند تا در اسرع وقت موضوع را بررسی و اعلام نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر