۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

تهران بیشترین کودکان سرطانی جهان را دارد؛ ترس کارشناسان از بیان حقیقت

فرستنده: سحر صیاد رودکار
هادی حيدرزاده، مشاور زيست محيطی:
 
 
عامل اصلی سرطان در کودکان،
 
 
 که اکثراً سرطان خون است،
 
 
 آلودگی هوا است.
آلودگي هوا به عنوان مهم ترين مشكل شهر تهران موجب شده تا اين شهر اولين شهر دنيا از لحاظ تعداد كودكان سرطانی باشد: شهرزاد نیوز
 
هادی حيدرزاده، مشاور زيست محيطی شهردار تهران، ضمن بیان این مطلب افزود که عامل اصلی سرطان در کودکان، که اکثراً سرطان خون است، آلودگی هوا است. اما نگاه امنیتی و سیاسی دولت ها باعث می شود که حقایق در باره آلودگی هوای تهران گفته نشوند.
به گزارش رسانه ها، وی با انتقاد از کم تحرکی دستگاه های نظارتی، حضور مجلس و قوه قضائیه را در این زمینه را کمرنگ ارزیابی کرد و افزود که به یاد ندارد که مجلس تا کنون مسئولی را به خاطر موضوع آلودگی هوا فراخوانده باشد.
مشاور زیست محیطی شهردار تهران تصریح کرد که اگر بگوییم وزارت بهداشت باید اطلاعات این موضوعات را تهیه کرده و در اختیار تصمیم گیران بگذارد تا مشخص شود در آینده نرخ سرطان یا سقط جنین چقدر می شود و آمار مرگ و میر در این حوزه اعلام گردد، متهم می شویم که اهداف غیر تخصصی را پیگیری می کنیم.
شایان گفتن است که به نظر کارشناسان، در کنارآلودگی هوا، از جمله به خاطر مصرف بنزین غیر استاندارد، یکی از مهم ترین علل افزایش میزان سرطان فرستادن پارازیت ها برای اخلال در کار ماهواره هاست. شدت این پارازیت ها به حدی است که گاه تلفن های موبایل خود به خود شروع به شارژ شدن می كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر