۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

مرد ايراني در سوئد پسر هفت‌ساله‌اش را كشت

پدر


با ضربات متعدد چاقو كودك هفت‌ساله خوداش را


 بقتل رساند

يك مرد ايراني مقيم سوئد با ضربات متعدد چاقو كودك هفت‌ساله خوداش را به قتل رساند. اين جنايت با بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي سوئد مواجه شده و مقامات قضايي و پليس در حال انجام تحقيقات ويژه در اين‌باره هستند.
وقوع جنايت ساعت هشت‌صبح روز 10ژوييه- يكشنبه هفته گذشته- اهالي خيابان «الوانزوگ» واقع در محله «تومته بود» در شهر شمالي «امئو» سوئد با شنيدن صداي فريادهاي زن مسني كه درخواست كمك مي‌كرد به خيابان آمدند و فهميدند در خانه دختر اين زن واقعه‌اي شوم در جريان است. آنها به سرعت پليس را باخبر كردند و دقايقي بعد گروهي از ماموران با حضور در محل حادثه وارد خانه موردنظر شدند و خود را در برابر صحنه‌اي فجيع ديدند.

مردي خشمگين در حالي كه يك چاقوي خون‌آلود در دست داشت، گوشه‌اي نشسته و پيكر نيمه‌جان يك پسربچه نيز كمي آن طرف‌تر نقش بر زمين شده بود. ماموران به محض بازداشت مرد چاقو به دست، كودك هفت‌ساله را به بيمارستان منتقل كردند و پزشكان كوشيدند جلوي خونريزي را بگيرند و جان پسرك را نجات بدهند، اما تعدد ضربات و عميق بودن آنها باعث شد كاري از دست تيم درماني ساخته نباشد و كودك مجروح سه ساعت بعد جانش را از دست داد. پس از آن بود كه پليس تحقيقات ويژه‌اي را در اين خصوص انجام داد و معلوم شد، ضارب پدر پسربچه و مردي ايراني است.
متهم كيست تحقيقات پليس فاش كرد، متهم به نام شهرام مردي 53ساله است كه در سال 68 همراه همسرش به سوئد مهاجرت كرده و شهر امئو را براي زندگي برگزيده بود. او سپس به استخدام شركت پست درآمد و همسرش نيز به عنوان پرستار مشغول به كار شد.

آن دو زندگي آرامي داشتند و جرم و خطايي از آنها سر نزده بود به همين دليل پنج‌سال بعد تابعيت سوئد به اين زوج اعطا شد. بعد از آن هم در كارنامه شهرام نقطه تاريكي وجود نداشت تا اينكه اخيرا اختلافاتي بين اين مرد و همسرش درگرفت به گونه‌اي كه همسر شهرام چند ماه قبل از شوهرش به خاطر اعمال خشونت شكايت و خانه‌اش را نيز ترك كرد. اين زن كه پسر خردسالش به نام سامي را هم همراه خود داشت مدتي را در يك مركز ويژه نگهداري از زنان به سر برد اما به دليل اينكه در اين مركز امكانات كافي وجود نداشت و جمعيت زيادي در آنجا زندگي مي‌كردند، زن ميانسال مجبور شد همراه فرزندش به خانه شهرام بازگردد و از آن پس مادرزن شهرام نيز به جمع آنها پيوست تا از وقوع اتفاقات تلخ جلوگيري كند.
بازجويي‌ها پس از آنكه خانواده ايراني- سوئدي بار ديگر دور هم جمع شدند، اختلافات قديمي سرباز كرد و مشاجره و دعوا به بخشي از زندگي روزمره آنها تبديل شد، به گونه‌اي كه همسر شهرام تصميم به جدايي گرفت و بحث بر سر اين موضوع ادامه داشت تا اينكه روز حادثه وقتي مادر سامي به بيمارستان محل كارش رفت، مرد ايراني بعد از درگيري لفظي با مادرزنش او را به زور از خانه بيرون انداخت و درها را قفل كرد سپس چاقويي را از آشپزخانه برداشت و به جان كودكش افتاد. پس از اين اتفاق مادر سامي تلفني باخبر شد، به خانه آمد ولي هيچ‌كس نتوانست جلوي شهرام را بگيرد تا اينكه پليس از راه رسيد.

ماموران جنايي اداره پليس امئو تاكنون چندين بار از مرد ايراني بازجويي كرده‌اند اما او حاضر نيست درباره اين جنايت حرفي بزند. متهم در بازجويي‌ها به اتهامش اعتراف كرده و حتي جزييات قتل را هم شرح داده اما در برابر اين سوال كه به چه دليل سامي را قرباني كرده، مهر سكوت بر لب زده است.

نوع جنايت اين مرد و همچنين واكنش‌هايش در جريان تحقيقات،پليس را در برابر اين احتمال قرار داده كه ممكن است شهرام به بيماري رواني مبتلا باشد به همين دليل بازپرس پرونده دستور داده مرد ايراني تحت معاينه‌هاي رواني قرار بگيرد تا مشخص شود تا چه حد مسوول اعمال خودش است. بنابر اين گزارش، در حالي كه تحقيقات پيرامون اين پرونده ادامه دارد رسانه‌هاي سوئدي نيز با حساسيت موضوع را دنبال مي‌كنند. پایگاه خبری فرارو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر