۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

سن اعتياد در کشور به 13 سال رسيده است


 سيد رضا نقيب السادات عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي:

دو ميليون نفر در کشور به صورت رسمي از مواد مخدر مصرف ميکنند

سيد رضا نقيب السادات در همايش بزرگ پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي پديده اعتياد و طلاق که در ساري برگزار شد اظهار كرد: در حال حاضر شکل آسيب هاي اجتماعي تغيير کرده و دامنه پديده اعتياد گسترده شده است.
وي با بيان اينکه دو ميليون نفر در کشور به صورت رسمي از مواد مخدر مصرف مي کنند، گفت: در حال حاضر سن اعتياد در کشور به 13 سال رسيده است و اکثر معتادان کشور زير 19 سال هستند.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تهران تصريح کرد: فرد به دليل فرار از برخي مشکلات معتاد مي‌شود که در صورت کاهش يا قطع مواد مخدر دچار مشکلات ناراحت کننده‌اي مي شود.
به گفته نقيب السادات، اعتياد در سه مرحله آشنايي ، ميل به افزايش مواد مخدر و اعتياد شکل مي گيرد.
وي با اشاره به اينکه احساس تنهايي افراد در خانواده مهمترين علت گرايش افراد به اعتياد است افزود: نوع تعامل والدين با فرزندان، احساس تعارض با اعضاي خانواده، اضطراب شديد حتي اشتغال والدين از ديگر علل گرايش افراد به اعتياد است.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي افزود: تسکين آلام و دردها از ديگر علل گرايش به اعتياد است که اين مساله سبب تقويت انگيزه افراد به مواد مخدر مي شود.
نقيب السادات خاطرنشان کرد: تقويت ارزش‌ها و باورهاي ديني در کاهش گرايش افراد به مواد مخدر بسيار موثر است.
وي با بيان اينکه عمده ترين راهکار در ترک اعتياد پيشگيري است افزود: بايد آسيب هاي اجتماعي ازقبيل اعتياد را در جامعه کنترل کنيم.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تهران اظهارداشت: گرايش به الکليسم، موادمخدر، روسپيگري و هم جنس بازي به شدت درحال افزايش است و رسانه‌هاي مدرن نيز بر شدت اين امر دامن مي زنند.
نقيب السادات افزود: اعتياد سبب مي شود تا جامعه پذيري افراد دچار اختلال شود.
وي با اشاره به اينکه نياز به شوراي هماهنگ کننده مبارزه با اعتياد در هر استاني احساس مي شود افزود: مرکز سياست گذاري در بخش سلامت اجتماعي در استان بايد ايجاد شود .منبع :خبرگزاری ایسنا 6مرداد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر