۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

وضعیت وخیم جسمی دو کودک که پدرانشان به آن‌ها مواد مخدر خوراندند!


 "علیرضا" ۱۱ ماهه‌  و "محمدپویا"  ۴ ساله



دروضعیت وخیمی به سرمیبرند.


پسر ۱۱ ماهه‌ای به نام "علیرضا" و پسر ۴ ساله‌ای نام "محمدپویا" که طی دو رویداد جداگانه پدرانشان به آن‌ها مواد مخدر کراک و شیشه خورانده بودند، اکنون در بیمارستان در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.
گفته می‌شود با تلاش پزشکان بیمارستان علیرضا از مرگ حتمی نجات یافته است، اما محمدپویا کودک دیگر، دچار مرگ مغزی شده و علائم حیاتی‌اش رو به تحلیل است و فقط به کمک دستگاه مصنوعی تنفس می‌کند.
به گزارش جام‌جم، محمدپویا، کودکی ۴ ساله است که مادر وی چند روز پیش او را به اورژانس بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بهرامی تهران منتقل کرده است.

مسئولان بیمارستان پس از مشاهدهٔ وضعیت وخیم کودک و معاینهٔ وی مراتب را پلیس خبر می‌دهند و زن جوان به همراه شوهرش بازداشت می‌شود.

زن جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: "شوهرم مواد مخدر کراک مصرف می‌کند و دوستانش را نیز برای مصرف مواد مخدر به خانه‌مان می‌آورد. در جریان این رفت و آمد‌ها بود که شوهرم مرا معتاد کرد و من نیز مواد مصرف می‌کنم."

وی اضافه کرد: "شب حادثه شوهرم بار دیگر دوستان معتادش را به خانه آورده و در حال مصرف مواد مخدر (کراک) بودند."

مادر کودک ادامه داد: "دقــایــقی بعد چــنــد بار پسرم، محمدپویا‌، را صدا زدم، ولی پاسخی نداد. با ظنین شدن به اوضاع از آشپزخانه به سمت اتاق نشیمن رفتم. در این موقع دیدم شوهرم به سر و صورتش می‌کوبد و محمدپویا بیهوش کناری افتاده است."

در پی اظهارات زن جوان، شوهرش بازجویی شد و گفت: "من و دوستانم در حال مصرف کراک بودیم که پسرم به سمتمان آمد و گریست. هرکاری می‌کردم آرام شود بی‌فایده بود. کمی مواد مخدر به خورد او دادم تا آرام شود که دقایقی بعد بیهوش شد."
وی اضافه کرد: "دوستانم با دیدن این وضعیت پسرم وحشت کرده و از خانه فرار کردند و ما با انتقال کودک به بیمارستان، از سوی پلیس دستگیر شدیم."

با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات ادامه پیدا کرد تا این‌که در مرحله بعدی مشخص شد، این کودک ۴ ماه پیش نیز درپی خوردن مواد مخدر (کراک) بدحال شده و در بیمارستان بستری بوده است. والدین وی در آن زمان ادعا کرده بودند کودک آن‌ها کراک را به جای شکلات خورده است و با بهبود یافتن کودک، وی را به خانه‌شان برده و به مسئولان اورژانس اجتماعی تعهد داده بودند از فرزندشان به خوبی مراقبت کنند

در همین زمینه پسر ۱۱ ماهه‌ای به نام علیرضا بر اثر خوردن مواد مخدر (شیشه) مسموم شده و چند روزی بی‌هوش بود.

والدین علیرضا وی را وقتی برای درمان به بیمارستان فوق تخصصی کودکان بهرامی آوردند، ادعا کردند مواد مخدر (شیشه) درون بطری شیر کودک افتاده و ناخواسته شیر آلوده به مواد مخدر را به وی خورانده‌اند که فرزندشان بی‌هوش شده است.

تلاش پزشکان برای نجات جان علیرضا آغاز شد و با گذشت دو روز وی از مرگ نجات یافت اما والدین خطاکار بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.

در تحقیق از مادر کودک وی ادعا کرد شوهر معتادش به اشتباه مواد مخدر (شیشه) را به فرزندشان خورانده است.

در پی اظهارات زن جوان، شوهرش بازجویی شد و گفت: "شب حادثه مواد مخدر (شیشه) را روی کمد گذاشته بودم تا پیش از خواب آن را مصرف کنم. وقتی همسرم از من خواست تا شیر کودک را درون بطری بریزم و برایش بیاورم به گمان این‌که نبات را درون بطری شیر می‌اندازم، به اشتباه مواد مخدر (شیشه) را درون شیر حل کرده و به خورد فرزندم دادم که به یکباره بدحال شد و با آوردن وی به بیمارستان متوجه شدم او را با مواد مخدر (شیشه) بدحال کرده‌ام."

بنابراین گزارش، این پدر معتاد نیز به اتهام کودک‌آزاری روانه زندان شده است و تحقیقات تکمیلی از آن‌ها در حالی ادامه دارد که محمد پویا دچار مرگ مغزی شده و کودک دیگر ـ علیرضا ـ پس از بهبودی تحویل بهزیستی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر