رئیس فراکسیون محیطزیست و توسعهپایدار مجلس، با تأکید بر اینکه بنزین تولید داخل تا ۱۰ سال آینده یک نسل از کودکان کشور را به بیماریهای صعبالعلاج مبتلا میکند، گفت: اعلام آمار و هشدارها درباره آلودگی هوا موجب افزایش فشار بر مسئولان و تلاش برای کاهش عوامل بروز این پدیده در کشور میشود.
محمدرضا تابش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مسئولان دولتی درباره بیتأثیر بودن وضعیت خودروهای تولید داخل بر افزایش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، افزود: بر اساس آمارهای مراکز رسمی مانند دولت و شهرداری هماکنون علت حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوای کشور، ناشی از بیکیفیتی خودروهاست. نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشترین علت آلودگی بعد از خودروهای بیکیفیت، متوجه دولت و صنایع دولتی مانند پالایشگاهها و نیروگاههاست، گفت: متأسفانه در چند وقت اخیر سوخت نیروگاهها از گاز به مازوت تغییر پیدا کرده که این موضوع موجب تشدید آلودگی شده است. حمایت دولت از حمل ونقل عمومی؛ راه کاهش آلودگی هوا وی حمایت دولت از حوزه حمل ونقل عمومی برای کاهش میزان آلودگی را ضروری خواند و تاکید کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته در چند دهه پیش با معضل آلودگی روبهرو بودند اما با برنامهریزی مشکلات خود را حل کردند. تابش با بیان اینکه نقش افکار عمومی در کاهش تدریجی سطح آلودگی هوا بسیار پررنگ است، یادآور شد: متأسفانه مسئولان تاکنون از این حوزه هیچ بهره برداری نکردهاند بهطور مثال در حوزه راهنمایی و رانندگی، زمانی قوانین جدید به طور کامل تغییر کرد که مردم با این موضوع آشنا و اطلاع رسانی دقیقی انجام شد. این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: فرهنگسازی، استفاده از تخصصهای مختلف، استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته، اختصاص بودجه، تصویب و اجرای قوانین کارآمد و به روز از مهمترین عوامل تأثیرگذار در کاهش آلودگی هوا است. وی با اعلام اینکه بر اساس برنامهریزی بانک جهانی، در سالهای آینده حدود ۱۶ میلیارد دلار برای درمان مردم جهان هزینه میشود، گفت: به طور حتم اگر یک چهارم این اعتبار برای پیشگیری از بروز آلودگی هزینه شود بسیار به صرفهتر و عقلانیتر است. تابش بر نقش بازدارندگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوای کشور تأکید کرد و گفت: به طور حتم باید از پشتوانه افکار عمومی برای وضع قوانین و اقدامات بازدارنده استفاده کرد. بنزین تولید داخل تا ۱۰ سال آینده نسلی از کودکان را به سرطان مبتلا میکند این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری موضوعات مطرح شده درباره اجرای طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیطزیست، تصریح کرد: این سازمان یک دستگاه حاکمیتی است، اما متأسفانه اقدامات انجام شده از سوی این سازمان متناسب با حجم فاجعه پیش روی مردم نیست، از اینرو این سازمان باید تلاش خود را برای کاهش آلودگی هوا دو چندان کند. نماینده مردم اردکان در مجلس نهم...
23/10/1391
محمدرضا تابش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مسئولان دولتی درباره بیتأثیر بودن وضعیت خودروهای تولید داخل بر افزایش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، افزود: بر اساس آمارهای مراکز رسمی مانند دولت و شهرداری هماکنون علت حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوای کشور، ناشی از بیکیفیتی خودروهاست. نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشترین علت آلودگی بعد از خودروهای بیکیفیت، متوجه دولت و صنایع دولتی مانند پالایشگاهها و نیروگاههاست، گفت: متأسفانه در چند وقت اخیر سوخت نیروگاهها از گاز به مازوت تغییر پیدا کرده که این موضوع موجب تشدید آلودگی شده است. حمایت دولت از حمل ونقل عمومی؛ راه کاهش آلودگی هوا وی حمایت دولت از حوزه حمل ونقل عمومی برای کاهش میزان آلودگی را ضروری خواند و تاکید کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته در چند دهه پیش با معضل آلودگی روبهرو بودند اما با برنامهریزی مشکلات خود را حل کردند. تابش با بیان اینکه نقش افکار عمومی در کاهش تدریجی سطح آلودگی هوا بسیار پررنگ است، یادآور شد: متأسفانه مسئولان تاکنون از این حوزه هیچ بهره برداری نکردهاند بهطور مثال در حوزه راهنمایی و رانندگی، زمانی قوانین جدید به طور کامل تغییر کرد که مردم با این موضوع آشنا و اطلاع رسانی دقیقی انجام شد. این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: فرهنگسازی، استفاده از تخصصهای مختلف، استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته، اختصاص بودجه، تصویب و اجرای قوانین کارآمد و به روز از مهمترین عوامل تأثیرگذار در کاهش آلودگی هوا است. وی با اعلام اینکه بر اساس برنامهریزی بانک جهانی، در سالهای آینده حدود ۱۶ میلیارد دلار برای درمان مردم جهان هزینه میشود، گفت: به طور حتم اگر یک چهارم این اعتبار برای پیشگیری از بروز آلودگی هزینه شود بسیار به صرفهتر و عقلانیتر است. تابش بر نقش بازدارندگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوای کشور تأکید کرد و گفت: به طور حتم باید از پشتوانه افکار عمومی برای وضع قوانین و اقدامات بازدارنده استفاده کرد. بنزین تولید داخل تا ۱۰ سال آینده نسلی از کودکان را به سرطان مبتلا میکند این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری موضوعات مطرح شده درباره اجرای طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیطزیست، تصریح کرد: این سازمان یک دستگاه حاکمیتی است، اما متأسفانه اقدامات انجام شده از سوی این سازمان متناسب با حجم فاجعه پیش روی مردم نیست، از اینرو این سازمان باید تلاش خود را برای کاهش آلودگی هوا دو چندان کند. نماینده مردم اردکان در مجلس نهم...
23/10/1391
https://balatarin.com/permlink/2013/1/11/3237480
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر