۱۳۹۱ مهر ۲۹, شنبه

مرگ 26 دانش آموز در حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری در خوزستان

 
این حادثه:
 
26 کشته و 18 زخمی به همراه داشت
 
اسامی کشته شدگان:
1)رویا عسگری 2) پریسا رضایی 3) فاطمه شمس 4) الهام حسن‌زاده 5) هانیه انتظامی 6) شبنم مقدسی
7) محدثه مهدوی‌نیا 8) مرضیه احمدی 9) زهرا عباسیان  10) پریسا زندیان  11) مژگان هادی‌پور
12) مرضیه سلیمی  13) مائده فرهمندیان 14) فاطمه کریمی  15) زهرا عرب 16) زهرا غفاری
17) مریم خاقانی 18) ماندانا الهیان 19) فائزه شبانیان 20) آمنه خاکسار 21)
نرگس کوهی‌کمالی 22) مینا ربیعی 23) ریحانه شریفی‌ریگی 24) ناشناس
25) حجت‌اله‌ مرادی (کمک‌راننده)  26) رحمن جهان‌پناه(مسئول کاروان)


مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از واژگونی اتوبوس مسافربری در خوزستان و حادثه‌دیدن 44 تن خبر داد.
حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح این حادثه گفت: در ساعت 20:30 شب‌گذشته (جمعه) واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور ایذه به شهرکرد در پنج کیلومتری دهدز به طرف بروجن به امدادگران جمعیت هلال احمر اعلام شد.
وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله سه تیم از امدادگران جمعیت به همراه دستگاه‌های زنده‌یاب و ست‌های هیدرولیک نجات به محل حادثه اعزام شدند گفت: اتوبوس که در مسیر دچار سانحه‌شده و واژگون شده بود.
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در این حادثه 44 سرنشین این اتوبوس دچار سانحه شدند گفت: این حادثه 23 مجروح در پی داشت که هشت تن از آنان به علت نیاز به درمان به بیمارستان منتقل شده و 15 تن آنان نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
درخشان با بیان اینکه عملیات امداد و نجات این حادثه واژگونی اتوبوس که برای کاروان راهیان نور بود، 6 ساعت به طول انجامید گفت: این عملیات در ساعت 2 بامداد پایان یافت.

سرهنگ صمد اسفندیاری معاون عملیات پلیس‌راه کشور نیز با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا حامل دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن در ساعت 20:10 شب‌گذشته گزارش شد به ایسنا گفت: این حادثه در کیلومتر 185 محور ایذه به لردگان رخ داد.
وی با اعلام این خبر که در حال حاضر تیم ویژه‌ای از کارشناسان تصادفات پلیس‌راه رسیدگی به این تصادفات را بر عهده گرفته‌اند گفت: تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده علت این حادثه گزارش شد.
اسفندیاری افزود: این حادثه 26 کشته و 18 زخمی به همراه داشت و با توجه به لغزنده‌بودن جاده و واژگونی اتوبوس در گل در حال حاضر کارشناسان به دنبال یافتن دستگاه GPS‌ این اتوبوس هستند و اطلاعات تکمیلی در خصوص این حادثه موکول به تکمیل تحقیقات است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این راننده در طول مسیر از قانون تخطی داشته است یا خیر؟ گفت: از آنجایی که عملیات امداد و نجات در ساعت 2 بامداد پایان یافت هنوز تلاش کارشناسان تصادفات ادامه دارد.

همچنین دکتر منصور فیروزبخت مدیرکل پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حادثه شب گذشته 26 تن جان خود را از دست داده‌اند،‌ گفت: تاکنون 23 جسد شناسایی شده است و تلاش تیم پزشکی قانونی برای احراز هویت سه جسد دیگر ادامه دارد.
وی گفت: از آنجایی که تمامی این کشته‌ها ساکن بروجن بوده‌اند در حال حاضر تمامی اجساد به پزشکی قانونی بروجن منتقل شده و تلاش تیم پزشکی برای تحویل هرچه سریعتر اجساد به خانواده‌هایشان ادامه دارد. خبرگزاری ایسنا 29 مهرماه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر