۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

رژیم اسلامی ، زندانی سیاسی را تحت عنوان قاچاقچی اعدام کرد

 
 
کریم محمدی برادر حسن محمدی اعدام شده میگوید:
برادرم قاچاقچی نبود بلکه سیاسی بود


حسن محمدی زندانی کردی بودکه دو روز پیش در بند دو زندان زاهدان همراه با 4 زندانی دیگر اعدام شد.
در این باره کریم محمدی برادر نامبرده ، اتهامات مواد مغدر را رد می کند و می گوید که وزارت اطلاعات برای برادرم پرونده سازی نمود و وی سیاسی بود نه چیزی دیگر و می گوید که خانواده ما بیش از سه دهه میباشد که تاوان داده و چند تن از اعضای خانوادمان از جانباختگان احزب سیاسی کرد هستند.نامبرده در مورد این اینکه حکومت ایران وی را به عنوان قاچاقچی مواد مغدر معرفی کرده ، گفت که این اتهامیست که وزارت اطلاعات برای برادرم دروست کرده و برادر من بی گناه بود و همه میدانند که خانواده ما همواره در کردستان مخالف مواد مغدر و بازرگانی با این مواد بودند.
زندانی حسن محمدی که دارای چهار فرزند میباشد دو سال پیش در تهران توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بعدا در دادگاه به اتهام محاربه و مواد مخدر به اعدام محکوم شد ، نامبرده در متولد 1338 ساله اهل بوکان،نزدیک به 1 سال ونیم در بند ۲ زندان زاهدان زندانی بود.برادر این زندانی به اتهام عضویت در حزب کومله در سال 1384 در زندان ارومیه اعدام شده بود.
شایان ذکر است که خانواده محمدی از اوایل انقلاب تا کنون همواره از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی بودند که چند تن از اعضای این خانواده عضو رسمی احزاب کرد مخالف رژیم هستند.
اسماعیل محمدی سن 40 سال ، ملیت کرد ايراني تاریخ اعدام ۱۲ شهریور ۱۳۸۴محل زندان ارومیه, ايراننحوه اعدام نحوه اعدام نا مشخص اتهامات عضویت در حزب کومله مخالف نظام; قتل; محارب با خدا; مفسد في الارضملاحظاتخبر دستگیری و اعدام آقای اسماعیل محمدی عضو سازمان کومله و یک فعال کرد دیگر توسط سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان انتشار یافت.
در این رابطه، دبیر کمیسیون دفاع از حقوق بشر کردستان مصاحبه ای با رادیو فردا (١٥ شهریور١٣٨٤) انجام داده است. اطلاعات زیربر مبنای گفتگوی وی با رادیو فردا و اطلاعیه های عفو بین الملل مورخ ١٧ مرداد ١٣٨٢، ٣ شهریور ١٣٨٣ و ١٦ شهریور ٣٨٤ تهیه شده است. اطلاعات تکمیلی درباره دستگیری و بازداشت وی در گزارشات سازمان عفو بین الملل چاپ شده است.عفو بین الملل در باره سازمان کومله می نویسد "کومه له حزب سوسیالیستی است که از حقوق اقلیت کرد در ایران و یا خود مختاری کردستان ایران حمایت می کند.
در نهمین کنگره آن که در تیر ١٣٨٠ برگزار شد اعلام گردید که این سازمان از یک سیستم حکومتی فدرالی در ایران، آزادی بیان و اجتماع و عدالت اجتماعی دفاع می کند و با مبارزه مسلحانه مخالف است اما دفاع مسلحانه را باور دارد".آقای اسماعیل محمدی از زمان دستگیری تا اعدام از داشتن وکیل محروم بود و بنا به اظهارات دبیر کمیسیون دفاع از حقوق بشر کردستان، دوماه قبل ازاعدام تعدادی از شخصیت های فعال حقوق بشر تلاش هایی به عمل آوردند كه دوباره دادگاهی برگزار شود و او بتواند از وكیل برخوردار شود، اما این تلاش ها به نتیجه نرسید. مسؤلان زندان خانواده آقای اسماعیل محمدی را از اجرای حکم اعدام مطلع نکرده بودند و به نوشته سازمان عفو بین الملل وقتی خانواده او برای ملاقات به زندان می روند به آنها گفته می شود که اعدام شده و لباس ها و لوازم شخصی او را تحویل می دهند اما جسدش را نمی دهند.به نوشته سازمان عفو بین الملل از سال ١٣٨١، مجازات مرگ در مورد زندانیان سیاسی طولانی مدت و بخصوص کسانی که با احزاب سیاسی در دفاع از حقوق اقلیت کرد یا خود مختاری کردستان در ارتباط بوده اند، اجرا می شود.دستگیری و بازداشتاطلاعی در مورد جزئیات دستگیری و بازداشت این متهم در دست نیست.
بر اساس اطلاعات سازمان عفو بین الملل آقای اسماعیل محمدی درمهر ١٣٨١ در خانه اش در شهر بوکان دستگیر شد. وی پس از هشت ماه با خانواده اش تماس گرفت وگفت در زندان مهاباد نگهداری می شود. به نوشته همین منبع، وی مدت هشت ماه در زندان تحت شکنجه های شدید بوده است. گفته می شود، پدرش که توانست یکبار با حضور نگهبان ملاقاتی با او داشته باشد نیز از حرف های او همین برداشت راداشته است. آقای اسماعیل محمدی ملاقات دیگری با خانواده اش نداشت.اطلاعی درباره جلسه یا جلسات دادگاه در دست نیست. بر اساس اطلاعات سازمان عفو بین الملل آقای اسماعیل محمدی نخست درشعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه شد و سپس حکم در شعبه ٣٢ دیوان عالی کشور به تأیید رسید. در جریان این محاکمات متهم از حق داشتن وکیل محروم بوده است. اتهامات آقای اسماعیل محمدی "مبارزه مسلحانه علیه رژیم اسلامی، محاربه با خدا، مفسد فی الارض، عضویت در سازمان کومله، عبور غیرقانونی از مرز و شرکت در ربودن و شکنجه و مرگ حد اقل یک مأمور دولتی" بوده است.در شرایطی که حداقل تضمین های دادرسی رعایت نمی شود و متهمین از یک محاکمه منصفانه محرومند، صحت جرایمی که به آنها نسبت داده می شود مسلم و قطعی نیست.مدارک ارائه شده علیه متهم " کشف اسلحه در بازرسی خانه اش" بوده است. سازمان عفو بین الملل می نویسد مشخص نیست اعترافات متهم تحت چه شرایطی گرفته شده است.سازمانهای بین المللی حقوق بشر بارها دولت جمهوری اسلامی ایران را بخاطر اعمال سیستماتیک شکنجه‌های شدید و استفاده از سلولهای انفرادی جهت گرفتن اعتراف از زندانیان محکوم کرده اند و صحت اعترافاتی که تحت فشار از متهمان گرفته شده است را مورد پرسش قرار داده‌اند. این اعترافات در مورد زندانیان سیاسی گاه از تلویزیون پخش شده‌اند.
تلویزیون ملی اقدام به پخش اعترافاتی کرده است که طی آنها زندانیان به جرم‌های مبهم و غیرواقعی اعتراف کرده، باورهای سیاسی خویش را نفی کرده و بخاطر آنها توبه کرده‌اند و یا حتی پای دیگران رابه میان کشیده‌اند. سازمانهای حقوق بشر همچنین به روند اعترافات و توبه زندانیانی که آزاد شده‌اند نیز اشاره کرده‌اند.از دفاعیات متهم اطلاعی در دست نیست.از جزئیات این حکم اعدام اطلاعی در دست نیست.
بر اساس اطلاعات سازمان عفو بین الملل آقای اسماعیل محمدی در تیر ١٣٨٣ درشعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه، طی یک محاکمه ناعادلانه، محکوم به اعدام شد و این حکم در شعبه ٣٢ دیوان عالی کشور در ٢١ مرداد یا حدود این تاریخ، تأیید شد. وی روز شنبه ١٢ شهریور ١٣٨٤در زندان ارومیه اعدام شد.
گزارش دریافتی از:کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر