۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

به سفرهای مرگبار دانش آموزان پایان دهید

 
اصرار تعجب بر انگیز وزیر به سفر دانش اموزان
 
در جاده هائی که بالاترین درصد تصادفات در دنیا را دارد
 
 براستی جای سئوالهای فراوانی دارد


انجمن حمایت از حقوق کودکان ضمن ابراز تاسف شديد از جان باختن تعداد كثيري از دانش آموزان دختر شهرستان بروجن و ابراز هم دردي عميق با خانواده هاي اين دانش آموزان و جامعه فرهنگي کشور و عموم مردم ایران مواردی به شرح زیر یاد آور می شود :
سالهاست که حوادث گوناگون فرزندان ما را در محیط های آموزشی تهدید می کند . حضور در مدارس نا ایمن ، آتش سوزی در مدارس و غرق شدن در استخر و اکنون هم در سالهای اخیر سفر در جاده های پرخطرکه حوادث متعدد رانندگی در سالهای اخیر، جان عزیز بسیاری از کودکان و نوجوانان کشور ما را تهدید کرده است . فاجعه شب گذشته رانندگی و کشته شدن 26 دانش آموز در برگشت از سفر راهیان نور نمونه دیگری از بی توجهی متولیان آموزش و پرورش وبرگزاركنندگان اين اردو ها به امنیت جانی فرزندان ما است . انجمن حمایت از حقوق کودکان ضمن احترام به تاریخ و هویت ملی و میهنی این کشورکه دفاع فرزندان ایران از تمامیت وطن در طول دوران جنگ از آن جمله است ، بارها در خصوص سفر در جاده های نا ایمن هشدار داده است . اصرار تعجب بر انگیز وزیر به سفر دانش اموزان در جاده هایی که بالاترین درصد تصادفات جاده ای در دنیا را به خود اختصاص داده است به راستی جاي سوال فراوانی دارد که تلاش برای اخذ رضایت نامه از خانواده های تمامی جان باختگان در سالهای گذشته نمی تواند از مسئوليت متولیان امور در حفاظت از جان دانش اموزان بكاهد.
از اولیای محترم دانش آموزان تقاضا داریم قبل از تکمیل هر گونه رضایت نامه سفردانش آموزان ، به مسافت ، ایمنی جاده ها و خودرو هایی که به این منظور اختصاص داده شده است توجه کافی داشته باشند تا بیش از این آینده سازان این کشور ، کودکان و نوجوانان معصوم از ادامه زندگی محروم نشوند .
انجمن یک بار دیگر خواستار پاسخگویی جدی وزیر آموزش و پرورش و مسئولين برگزاركننده ،به دلیل سهل انگاری در حفاظت از جان دانش آموزان عزیز است . انجمن با توجه به مكرر شدن اين گونه حوادث انتظار دارد كه متوليان امر توجه بسيار جدي به علت وقوع اين قبيل سوانح نموده واز برگزاري اين قبيل اردو ها خودداري کنند .
انجمن حمايت از حقوق كودكان آمادگی خود را جهت هر گونه حمایت حقوقی برای حمايت هاي قانوني از خانواده هاي داغدار و كودكان جان باخته و حادثه ديده اعلام مي دارد . انجمن حمايت از حقوق كودكان
29 مهرماه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر