۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

عدم صدور شناسنامه برای یک خانواده در کُردستان

ارسال از: لیلا سعادت

آژانس کُردپا: طی یک سال گذشته به دلیل بی‌توجهی و سوء مدیریت مسؤلان حکومت اسلامی ایران وضع اقتصادی و معیشتی شهروندان به ویژه در مناطق محروم کُردستان رو به وخامت است.


خانواده‌ی سه نفره‌ی "حسین، شمسی و یادگار" ازجمله‌ی بی‌بضاعت‌ترین خانواده‌ی ساکن شهر نودشه هستند که از کلیه‌ی امکانات اولیه‌ی زندگی، محروم و از سوی نهادهای ذیربط حکومتی هیچگونه توجهی به وضعیت و شرایط زندگی این خانواده مبذول نمی‌شود.

"یادگار" تنها فرزند این خانواده است که سیزده سال سن دارد و به دلیل نداشتن کارت شناسنامه، نه تنها از تحصیل محروم می‌باشد، بلکه فاقد دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی و درمانی و نیز یارانه به وی تعلق نمی‌گیرد.

از سوی دیگر، تنها درآمد این خانواده‌ی سه نفره "حسین، شمسی و یادگار" مبلغ ٤٥ هزار تومان یارانه‌ی است که مادر این خانواده دریافت می‌کند.

خبرگزاری فارس در گزارشی اعلام کرد: پدر یادگار قبل از انقلاب سال ٥٧ به عراق رفته و در سال ١٣٧٠ به ایران بازگشته و چون شناسنامه‌ی ایرانی برای وی صادره نگردیده، به همین دلیل نتوانسته است بر ای تنها فرزندش شناسنامه بگیرد.

کاک حسین به دلیل سالخوردگی توانایی کار کردن نداشته و هم اکنون خادم مسجد کوچکی در شهر نودشه است به همین دلیل وضعیت زندگی این خانواده بسیار نامناسب بوده و هیچ نهاد ذیربطی خود را نسبت به وضعیت بد اقتصادی این خانواده، مسئول نمی‌داند.

شهر کوچک نودشه در ١٥٠ کیلومتری کرمانشاه واقع شده و یکی از مناطق محروم در غرب ایران محسوب می‌شود و جمعیت آن بالغ بر پنج هزار نفر می‌باشد.

1391/11/18
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=8391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر