۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

نود درصد مربیان پیش دبستانی در هرمزگان بیماری افسردگی دارند

انتخاب خبر از: سحر صیاد رودکار


مربیان پیش دبستانی هر ماه باید به سراغ مدیر رفته


 و طلب حقوق کنند


که بعضا تاریخ مشخصی ندارد
ارزیاب مربیان پیش دبستانی بندرعباس گفت: طبق بررسی که در ارزیابی مربیان صورت گرفت، 90 درصد مربیان پیش دبستانی در هرمزگان که نشاط آوران جامعه کودکان هستند خود دچار افسردگی شده اند. فاطمه صغری مسعودی بیان داشت: این مربیان که باید دارای روحیه قوی و با نشاط برای تربیت کودکان باشند به دلیل مشکلاتی از قبیل عدم امنیت شغلی، نداشتن قراردادی مشخص، حقوقی معین، بیمه و از همه مهمتر بی توجهی مسئولان دچار افسردگی شده اند.
وی گفت: مربیان پیش دبستانی هر ماه باید به سراغ مدیر رفته و طلب حقوق کنند که بعضا تاریخ مشخصی ندارد در حالیکه همکاران آنها در مدارس با سربلندی فیش حقوقی خود را دریافت می کنند.
مسعودی مربیان پیش دبستانی را یکی از موثرترین افراد در شکل گیری شخصیت کودکان دانست و تصریح کرد: بنا و اساس شخصیت انسان در دوران نونهالی شکل می گیرد و اگر کودک در این دوران دارای شخصیتی افسرده و ضعیف شود تا پایان زندگی به لحاظ تربیتی دچار مشکل خواهد شد.
وی تمام تبعیضات انجام شده و در حال انجام را ضربه ای مهلک بر پایه نظام آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: اگر مقطع پیش دبستانی را نمی خواهید،  تکلیف را مشخص کنید تا نه کودکان دچار مشکل شده و نه مربیان بیشتر از این سرخورده شوند
منبع :خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر