۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

فقط يك ‌پنجم درآمد كودكان كار به جيب خانواده‌شان مي‌رود

دریافتی از : سحر صیاد رودکار

برای پيشگيری بایدعلاوه برتقسيم عادلانه ثروت در جامعه


بايد آموزه‌های مهارت زندگی را در كشور


 برای تمام خانواده‌ها .......
دبير انجمن روانپزشكان ايران گفت: يك‌پنجم درآمدي كه كودكان كار به دست مي‌آورند به خود كودك و خانواده‌اش تعلق مي‌گيرد و بقيه درجيب افرادي كه آنها را به كار مي‌گمارند مي‌رود.

پرويز مظاهري در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه متأسفانه كودك‌آزاري در كشور وجود دارد، اظهار داشت: مواردي وجود دارد كه آسيب به كودك توسط پدر و مادر خود كودك وارد مي‌شود و اين رفتارها به دليل افزايش تحريك‌پذيري والدين، عصبانيت بيش از حد، اختلال افسردگي، اضطراب و وجود اختلال شخصيت ايجاد مي‌شود.

وي افزود: عوامل اجتماعي مانند فقر اقتصادي و فرهنگي، بيكاري و تحميل هزينه‌هاي زياد زندگي فرد نيز مي‌تواند موجب كودك‌آزاري شود.

مظاهري تصريح كرد: يكسري كودك‌آزاري هم در افراد بي‌بضاعت وجود دارد كه پدر و مادر اجازه تحصيل به فرزند نمي‌دهند و كودك خود را براي كار در اختيار افراد سودجو مي‌گذارند و اين كارفرماها از وجود كودكان در كارگاه‌هاي شرايط سخت استفاده مي‌كنند.

وي اضافه كرد: نكته مهم اين است كه يك‌پنجم درآمدي كه اين بچه‌ها به دست مي‌آورند به خود كودك و خانواده‌اش تعلق مي‌گيرد و بقيه در جيب افرادي كه آنها را به كار مي‌گمارند مي‌رود.

دبير انجمن روانپزشكان ايران خاطر نشان كرد: براي پيشگيري از كودك‌آزاري علاوه بر تقسيم عادلانه ثروت در جامعه بايد آموزه‌هاي مهارت زندگي را در كشور براي تمام خانواده‌ها و در سطح مطبوعات و صدا و سيما منتشر كنيم. 19 اردیبهشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر