۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

حال عمومی "باربد " رضایت بخش نیست



حال عمومي این کودک آزار دیده رضايت بخش نبوده

 و با توجه به سوختگي 70 درصدي بدن اين كودك سه ساله،

موادغذايي و دارو همچنان از طريق بيني

 به بدن باربد تزريق مي‌شود.
شیرین صدر نوری ، مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفتگو با سایت انجمن گزارش داد که با اشاره به پيشنهاد انتقال باربد به بيمارستان مجهزتري توسط انجمن حمايت از حقوق كودكان وبا موافقت و دستور قاضي پرونده، باربد به بيمارستان شهيدمطهري تهران منتقل شد. وي همچنین اظهار داشت بنا به گفته پرستاران بیمارستان با اشاره به بروز عفونت در سوختگي‌هاي بدن باربد ، حال عمومي این کودک آزار دیده رضايت بخش نبوده و با توجه به سوختگي 70 درصدي بدن اين كودك سه ساله، موادغذايي و دارو همچنان از طريق بيني به بدن باربد تزريق مي‌شود.
این مددکار انجمن با اشاره به هوشيار بودن اين كودك، گفت «باربد» مشكلي براي تكلم ندارد و اغلب تمایل ندارد که تنها باشد . وی همچنین درباره روند رسيدگي قضايي به پرونده مذكور، خاطرنشان كرد: خاطرنشان كرد: بازپرس به اين پرونده نگاه مثبتي داشته و نسبت به مقوله كودك آزاري حساس است. همچنین با توجه به صدور قرار بازداشت براي پدر باربد، در حال حاضریک مامور مراقب در بيمارستان حضور دارد.
باربد یکی از سه کودک آزار دیده در دو ماه گذشته است . هانیه توسط ناپدری خود به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفته و اکنون در اختیار سازمان بهزیستی قرار دارد . نیما کودک دیگری است که با وجود آزار وی توسط پدر کودک آزار و پس از مداوای نسبی در بیمارستان ، به دستور قاضی پرونده در اختیار پدر قرار گرفت .
پدر «باربد» اما به شیشه اعیتاد داشته و همین امر سبب شده بود تا در اثر توهم ایجاد شده بواسطه مصرف مواد مخدر ، به همسرش مینا ظنین شود تا جایی که مینا تصمیم به جدایی گرفت و پس از ترک همسرش ، به خانه پدری رفت و این در حالی بود که محمد ، باربد را در نزد خود نگه داشت .
پدر باربد، درمدت درگيري با همسرش، چندين بار با او تماس گرفته و با تهديد آسيب زدن به باربد، از مادر درخواست بازگشت كرده بود، محمد به دليل مصرف مواد مخدر شرايط رواني نرمالي نداشته، بنابراين در زماني كه مادر باربد در منزل پدري‌اش حضور نداشته و پدربزرگش نيز از منزل خارج شده بود، با تهديد مادربزرگ به منزل آنها وارد مي‌شود و باربد را با خود به درون اتاقي برده و بنزيني كه داخل يك شيشه نوشابه با خود آورده بود را بر پيكر باربد ريخته و وي را به آتش مي‌كشد، مادربزرگ نيز زماني در ماجرا مداخله مي‌كند كه شيون باربد سه ساله را شنيده و با صحنه دلخراش سوختن او در شعله‌هاي آتش مواجه مي‌شود و از همسایه ها در خواست کمک می کند و به ترتیب پیکر سوخته باربد به بیمارستان منتقل و می شود و پدر نیز که خود کمی سوخته بوده از سوی پلیس دستگیر می شود.
در حال حاضر انجمن حمایت از حقوق کودکان وکالت باربد را پذیرفته است . منبع  انجمن حمایت از حقوق کودکان  6 خرداد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر