۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

حقایقی تلخ درباره کودک آزاری در کشور



اعتياد به مواد مخدر، طلاق، انحطاط اخلاقي،


 اعتياد به مشروبات الكلي،


 مشاجرات و درگيري‌‌هاي شديد خانوادگي و...


در خانواده‌های این قبیل کودکان مشهود بوده است.

نرخ كودک آزاري‌هاي جنسي در ایران طی سال 86 نسبت به سال 85، 5/3 درصد رشد نشان می دهد که 5/14 درصد از 200 مورد كودك آزاري گزارشي، جنسي بوده و 70 درصد از كودكان آزار ديده، دختران بوده‌اند.
به گزارش شفاف، بنا بر گزارشی که توسط یک نهاد بین‌المللی و وزارت بهداشت تهیه شده نرخ كودک آزاريهاي جنسي در ایران طی سال 86 نسبت به سال 85، 5/3 درصد رشد نشان می دهد. به طوری که 5/14 درصد از 200 مورد كودك آزاري گزارشي شده، كودك آزاريهاي جنسي بوده که 70 درصد از كودكان آزارديده، دختران بوده اند.
به گزارش شفاف، حدود 57 درصد از آزارگران جنسي كودكان آزار ديده، پدران آنها بوده‌اند. مابقي آزارگران را ناپدري، دوست پدر، دوست برادر، مربي باشگاه ورزشي و معلم ورزش مدرسه تشكيل داده‌اند که طيف سنی اين كودكان عمدتا شش تا هجده سال هستند.
اعتياد به مواد مخدر، طلاق، انحطاط اخلاقي، اعتياد به مشروبات الكلي، مشاجرات و درگيري‌‌هاي شديد خانوادگي و... در خانواده‌های این قبیل کودکان مشهود بوده است.
متأسفانه 75 ‬درصد كودک آزاریها توسط خود والدين صورت می‌‌گيرد و تنها ‪ 25‬درصد آن توسط افراد ديگر جامعه و عوامل خارجی اتفاق می‌افتد. اين كودک ‌آزاری‌ها توسط والدين به علت نداشتن آگاهي و ضعف نگرش والدين بوده و در بيشتر موارد از روی عمد نيست، ولی متأسفانه نشانه غفلت از كودكان بوده و خسارت جبران ‌ناپذيری در پی دارد.
تحقيقات نشان داده كه آن دسته از والدين که بيشترين تماس را با كودكان خود داشته و وقت بيشتري را با آنها مي‌‌گذرانند، بيشتر اقدام به اذيت و آزار ناخواسته فرزندان خود می‌‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر