۱۳۹۱ آذر ۱۴, سه‌شنبه

تجاوز 31 نفر به جوانی 22 ساله در زندان تبریز...

 
 
مسئولین زندان افراد کم سن و سال را 
 
در بندهای مختلف زندان پخش می کنند 
 
 به همین دلیل آمار تجاوز جنسی در زندان
 
"بسیار بالا" است.
NNSROJ: گزارشی از داخل زندان مرکزی تبریز در اختیار پایگاه خبری روز( ان ان اس روژ) قرار گرفته است که در ان از حضور افراد معتاد و مبتلا به ایدز در کنار دیگر زندانیان، وفور انواع مواد مخدر، اسفاده از سرنگ مشترک و تجاوز جنسی به افراد کم سن و سال حکایت دارد.

در بخشی از این گزارش که فایل صوتی آن در اختیار ان ان اس روژ می باشد، آمده است که مسئولین زندان افراد کم سن و سال را در بندهای مختلف زندان پخش می کنند و به همین دلیل آمار تجاوز جنسی در زندان "بسیار بالا" است.

در ادامه گزارش مذکور به یک مورد از تجاوز گروهی به یک جوان بیست و دو ساله در یکی از بندهای زندان مرکزی تبریز اشاره شده است. این جوان که اخیرا از سوی تعدادی از زندانیان مورد تجاوز گروهی قرار گرفته بود در حال حاضر به دلیل جراحات ناشی از تجاوز گروهی در بیمارستان بستری است.

وی که "ع. الف" نام دارد و به جرم سرقت به زندان افتاده، جمعه هفته گذشته پس از انتقال از بند جوانان به بند بزرگسالان، از سوی 31 نفر از زندانیان مورد تجاوز واقع شده است.

بنا به این گزارش با وجود آگاهی مسئولان زندان از این مساله و درحالی که جوان مورد تجاوز قرار گرفته اسامی متجاوزین را به مسئولان زندان گفته است، اما تاکنون هیچ برخوردی با متجاوزان صورت نگرفته است و آنها کماکان در داخل بند "آزادانه می گردند."

بخش دیگری از این گزارش که به دست ان ان اس روژ رسیده، به حضور افراد معتاد و مبتلا به ویروس اچ آی وی (ایدز) در بندهای زندان مرکزی تبریز اختصاص دارد.

بنا به این گزارش، هیچگونه قرنطینه ای برای زندانیان مبتلا به ایدز وجود ندارد و هیچگونه آموزشی هم در این مورد به زندانیها داده نمی شود.

"مسئولان زندان افراد معتاد و مبتلا به ایدز را در تمام بندها پخش کرده اند. حتی افرادی که در زندان از آنها آزمایش ایدز به عمل آمده و بیماری آنها مثبت است، در همه بندها حضور دارند."

این مساله بیشتر از آن جهت حایز اهمیت است که مواد مخدر و به ویژه مواد مخدر تزریقی به وفور و خیلی راحت در زندان یافت می شود. به طوری که گفته می شود "مسئولین زندان خود مستقیما در این امر دست دارند."

بنا به گزارش مذکور قیمت هر سرنگ در داخل زندان مرکزی تبریز حدود 150 تا دویست هزار تومان است؛ به همین دلیل هر چند نفر با هم یک سرنگ را استفاده می کنند. این امر هم به نوبه خود خطر سرایت بیماری ایدز را در میان زندانیان چند برار کرده است.

همچنین در بخش دیگری از گزارش به مراسم "قمه زنی" در ایام عاشورا در داخل زندان تبریز اشاره شده است.

مطابق این گزارش علی رغم آنکه قمه زنی رسما از سوی دولت جمهوری اسلامی ممنوع اعلام شده است، اما در داخل زندان و در حیاط بیشتر بندها زندانیان "به صورت آزادانه" و با استفاده از قمه های مشترک اقدام به قمه زنی می کنند. مسئولین زندان هم در جواب انتقاد برخی از زندانیان قمه زنی را اقدامی اسلامی و آن را نشانه "متدین بودن فرد" می دانند. پایگاه خبری روز 14 آذرماه

 
 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر