۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

مادر معتاد پسرش را رها کرد

فرستنده خبر: لیلا سعادت
 
کودک گفت: مدت هاست پدرم را نديده ام
 
مادرم شيشه مصرف ميکند، ما جايي براي ماندن نداشتيم
 
تاکنون به مدرسه هم نرفته ام
 

زن معتادي که با رها کردن پسر هشت ساله خود در پاتوق معتادان در صبا شهر شهرستان شهريار متواري شده بود، تحت تعقيب پليس آگاهي اين شهر قرار گرفت.

پسر خردسال يک هفته کنار معتادان زندگي مي کرد و مردم برايش آب و غذا مي بردند.

به گزارش جام جم، روز ۲۱ آذر امسال مردي با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعي تماس گرفت و خبرداد،از يک هفته پيش زن جواني، پسر هشت ساله اي را در يک چهار ديواري مخروبه در صبا شهر شهرستان شهريار رها کرده و متواري شده است.

در پي اين تماس، مددکاران اورژانس اجتماعي موضوع را به پليس گزارش کرده و همراه آنها براي بررسي موضوع به صبا شهر اعزام شدند.

ماموران انتظامي و مددکاران با حضور در محل، پسر هشت ساله را در يک چهار ديواري مخروبه که پاتوق معتادان بود، پيدا کردند و او را براي تحقيقات به مرکز پليس انتقال دادند.

ماموران سپس به تحقيق از همسايه ها پرداختند و متوجه شدند يک زن جوان اين کودک را يک هفته پيش به آن مخروبه ـ که پاتوق معتادان بوده ـ آورده و يک ساعت بعد با جا گذاشتن وي در آن محل، متواري شده است.

معتادان به کودک اجازه نمي دادند از پاتوقشان خارج شود

در ادامه مشخص شد، همسايه ها با ديدن اين پسر در پاتوق معتادان، سعي داشتند او را از آنجا خارج کنند که با مقاومت معتادان رو به رو شده و تنها توانسته اند در اين مدت به او آب و غذا برسانند تا زنده بماند.

با اين حال اين کودک در شرايط بهداشتي بدي به سر مي برده و هر لحظه جانش از سوي معتادان در خطر بوده است.

همسايه ها چند بار خواسته اند در تماس با پليس براي نجات کودک اقدام کنند اما از سوي معتادان تهديد شده اند. تا اين که يکي از همسايه ها با اطمينان از اين که افراد معتاد براي دقايقي چهارديواري مخروبه را ترک کرده اند و کودک تنهاست، با اورژانس اجتماعي تماس گرفته است.

ماموران انتظامي با اطلاعات به دست آمده از همسايه ها، تحقيق از پسر هشت ساله را آغاز کردند.

يک هفته با معتادها زندگي کردم

اين کودک گفت: مدت هاست پدرم را نديده ام. مادرم هم شيشه مصرف مي کند. ما جايي براي ماندن نداشتيم و تاکنون به مدرسه هم نرفته ام. يک هفته پيش مادرم که حال خوبي نداشت، مرا به اين چهار ديواري مخروبه آورد و خواست اينجا بمانم تا بازگردد اما ديگر از او خبري نشد.

وي اضافه کرد:خيلي ترسيده بودم.مي خواستم از اينجا فرار کنم و به دنبال مادرم بگردم اما جايي را نمي شناختم و مي ترسيدم بنابراين همان جا ماندم.شب که شد، افراد معتاد وارد چهار ديواري مخروبه شدند و آنجا ماندند. با ديدن آنها مي ترسيدم. اما آنها وقتي متوجه شدند مادرم معتاد است، به من آسيبي نرساندند و اجازه دادند آنجا بمانم. من هم وحشت کرده بودم و فقط نام مادرم را صدا مي زدم.

پسر هشت ساله ياد آور شد: روز بعد افراد محل متوجه حضورم در چهار ديواري مخروبه شدند و برايم غذا و آب و پتو آوردند.

بنا بر اين گزارش، با دستور قضايي از سوي دادسراي عمومي و انقلاب شهريار در غرب استان تهران، پسر هشت ساله تحويل يکي از مراکز بهزيستي اين شهر شد.

جستجوي ماموران آگاهي شهريار براي يافتن مادر معتاد اين کودک آغاز شده است. جام جم 25 آذرماه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر