۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

شیوع «افسردگی» در بین دانش آموزان/ «نزاع‌های خانوادگی» مهمترین علت افسردگی‌

ارسال از: صدیقه جعفری


به گفته مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش،
در آمار احصا شده از تحلیل آزمون روانی رفتاری سال تحصیلی گذشته
«افسردگی» بیشترین شیوع را در بین دانش آموزان پایه سوم راهنمایی و اول دبیرستان
داشته که این آمار در بین پسران بیشتر از دختران به چشم می‌خورد.

حسن فرازنده خالدی در گفت‌وگو
با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ افزود: بر اساس تحلیل نتایج این آزمون، گرایش دانش آموزان به آموزه‌های دینی و رفتارهای مذهبی در سطوح بسیار بالایی قرار دارد، مهمترین علت این افسردگی در بین دانش آموزان «نزاعهای خانوادگی» است.
وی در ادامه درباره آزمون استعداد تحصیلی که هر ساله برای دانش آموزان اول دبیرستان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: نتایج آزمون استعداد در هدایت تحصیلی دانش آموزان و هدایت شغلی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد .
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش درباره آخرین مهلت برگزاری آزمون استعداد گفت: به همه مدارس متوسطه اعلام شده که آزمون را تا 20 بهمن برگزار کنند و نتایج را به مراجع بالاتر اعلام کنند.
وی افزود: نتایج آزمون استعداد تحصیلی و استرانگ شغلی (تشخیص استعدادهای شغلی) در مدرسه مشخص و پس از اعلام نتایج، دانش آموزانی که دارای استعدادهای ویژه‌ای هستند شناسایی و استعداد آنها تقویت می‌شود. همچنین نتایج این آزمون در هدایت شغلی دانش آموزان نیز مورد استفاده قرار گرفته و آنها را به شاخه‌های تحصیلی هدایت می‌کند.
به گفته خالدی، مهمترین بخش آزمون‌های مشاوره‌های و آزمون سلامت رفتاری روانی دانش آموزان است که تحلیل این آزمون‌ها به آموزش و پرورش ارسال می‌شود تا میزان شیوع و فراوانی اختلالات و آسیب‌های پرخطر شناسایی و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رفع آنها انجام شود.
وی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش از برگزاری سالانه این آزمون شناسایی آسیب‌های موجود در بین دانش آموزان است، گفت: نتایج آزمون امسال نیز پس از بررسی‌های نهایی مشخص و اعلام خواهد شد.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ 
http://isna.ir/fa/news/91101106516

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر