۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

جان کودکان بیمار در خطر است

 
بیانیه انجمن حمایت از حقوق کودکان
 

هموطنان گرامی ، دوستداران حقوق کودکان ؛
همانگونه که اطلاع دارید تحریم های ماههای اخیر ، ضمن این که به کمیاب وحتی نایاب شدن برخی از اقلام مهم و حیاتی دارویی منجر شده است ، گرانی شدید داروها را نیز در پی داشته و جان بسیاری از هموطنان بیمار را به مخاطره انداخته است . از طرف دیگر هزینه های بیمارستانی نیز افزایش سرسام آوری داشته است .
ما شدیدا نگران فرزندان بیمارخانواده هایی هستیم که شرایط مالی مناسبی ندارند و روزهای پر اضطراب وپر ملالی را سپری می کنند .

اعضای انجمن در بازدید از بیمارستان های کودکان تهران با خانواده های مستاصل و نیازمندی مواجه شدند که در کنار تحمل رنج بیماری و بستری بودن فرزندانشان متاسفانه توانایی مالی تهیه دارو و هزینه های بیمارستانی را برای فرزندان خود ندارند . هیئت مدیره انجمن با توجه به شرایط فوق مواردی را به اطلاع می رساند :

1- انجمن از نهادهای بین المللی مرتبط مصرانه می خواهد که سریعا نسبت به لغو تحریم های دارویی برای کشورمان اقدام جدی بعمل آورند .

2- از پزشکان و درمانگران و دارو فروشان تقاضا داریم که در این شرایط بحرانی ، برای لحظه ای هم که شده فرزندان خود را به جای این کودکان بیمار تصور کرده تمام توان خود را برای بهره گیری از تخصص و توان و امکانات خود در جهت نجات جان بیماران به کار گیرند .

3- بر عهده متولیان امور است که با برنامه ریزی و گسترش چتر حمایتی و تامین اجتماعی خود برای خانواده های فقیر جامعه ، به یاری کودکان بیمار و خانواده هایشان بشتابند .

4- انجمن حمایت از حقوق کودکان بدینوسیله از همه هموطنان نوعدوست و کسانی که توانایی مالی پشتیبانی از بیماران را دارا هستند درخواست می کند با حضور در بخش مددکاری بیمارستان ها – به خصوص بیمارستان های تخصصی کودکان – در سراسر کشور نسبت به پرداخت وجوه مورد نیاز برای هزینه های درمان کودکان اقدام نمایند .

امیدواریم با توجه به موارد ذکر شده ، همه ما برای کم کردن آلام و دردهای بیشمار کودکان بیمار و خانواده های آنان بشتابیم و تلاش ها موثر و.اقع شود.

هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان
19 آذر
91








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر