۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

کودکان محله خاک سفید


    دریافتی از: میترا حقیقی   


زندگی کودکان محله خاک سفید در سایه تهدید مواد مخدر و آزار جنسی




شهرزادنیوز:حدود 90 درصد کودکان محله خاک سفید تهران، که خانه‌های ساکنانش 15 سال پیش توسط شهرداری ویران شده، شناسنامه ندارند، بسیاری از آن‌ها صبح تا شب سر خیابان و چهار راه‌ها مشغول کار هستند و گاهی مجبورند شب‌ها را در سرما و یخبندان زمستان در چادرهایی به صبح برسانند که پر از دود مواد مخدر است.
به گزارش ایلنا، معصومه نجفی، مدیر «خانه علم جمعیت امام علی» در محله خاک سفید، در رابطه با وضع اسفبار این کودکان همچنین گفته است که در حال حاضر بسیاری از کودکان و دختران نوجوان را سراغ دارد که به خاطر فقر خانواده‌ها مجبور به تن فروشی هستند و به شدت از آن‌ها بهره کشی می‌شود.
به گفته این فعال حقوق کودکان، هنگام تخریب خانه‌های ساکنان این محله آن‌ها حتی فرصت نکردند تا وسایل و لوازم شخصی خود را از خانه‌هایشان بردارند. هیچ کمکی از طرف ارگان‌های دولتی دریافت نمی‌کنند و حتی برای گرفتن وامهای یک یا دو میلیونی برای تأمین خانه و سرپناه برای این کودکان و خانواده‌های آن‌ها از ارگان‌های دولتی، نظیر کمیته امداد، دچار مشکل هستند.
وی همچنین گفت که تیم حقوقی این نهاد خیریه تلاش گسترده‌ای برای شناسنامه گرفتن برای این خانواده‌ها و کودکان آن‌ها انجام داده است، که البته در مواردی با بیشترین کارشکنی‌ها و عدم همکاری‌ها از سوی ارگان‌های دولتی مربوطه مواجه شده است. آموزش و پرورش هم هیچ انعطافی برای تحصیل این کودکان از خود نشان نمی دهد.

                                                                                             28،9،1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر