۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

۳۸ کشته و مصدوم در آتش سوزی مدرسه ابتدایی در پیرانشهر

جوینده خبر: میترا کفایت حقیقی
 
۷ تن از دانش آموزان که دچار سوختگی شده بودند
 
 
 قبل از انتقال به بیمارستان جان باختند
 
 
آنان بین ۱۱ تا ۱۲ سال سن داشتند
در پی آتش گرفتن بخاری نفتی کلاس چهارم مدرسه ابتدایی شین آباد در ۵ کیلومتری پیرانشهر ۳۸ دانش آموز کشته و مصدوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۸ صبح امروز بخاری نفتی کلاس چهارم ابتدایی مدرسه دخترانه شین آباد واقع در روستایی به همین نام در ۵ کیلومتری پیرانشهر آتش گرفت و ۳۸ دانش آموز دختر این مدرسه با گرفتار شدن در کلاس درس دچار سانحه شدند.
یکی از پرسنل این مدرسه که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "۷ تن از دانش آموزان که دچار سوختگی شده بودند، قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند و ۳۱ تن نیز به بیمارستان منتقل شدند."
وی ادامه داد: "از میان این ۳۱ تن ۴ نفر بصورت سرپایی درمان شدند و تعدادی نیز که سوختگی شدیدتری داشتند به علت وخامت وضع جسمی به بیمارستان شهید قلی‌پور ارومیه منتقل شدند و مابقی دانش آموزان که وضع بهتری داشتند در بیمارستان خمینی پیرانشهر بستری شدند."
همچنین این کارمند اداره آموزش و پرورش ادامه داد: "متاسفانه اخبار بسیار بدی در شهر پخش شده و حتی عده‌ای می‌گویند: یکی از آمبولانس‌ها که در راه ارومیه بوده است دچار تصادف شده و چند تن از مصدومان نیز آنجا جان باخته‌اند. اما امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد."
این دختران که بین ۱۱ تا ۱۲ سال سن داشتند همگی اهل روستای شین آباد و اطراف آن بودند.
هر ساله در حالی با شروع فصل زمستان چنین وقایعی در مدارس فرسوده ایران اتفاق می‌افتد که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، با در اختیار داشتن دو هزار میلیارد تومان بودجه در سال، وظیفه مقاوم سازی و تعمیر و نگهداری ساختمان و تجهیزات مدارس موجود را بر عهده دارد. آموزش و پرورش وظیفه دارد که ایمنی دانش آموزان را در مدارس تامین نماید. هرانا 15 آذرماه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر