۱۳۹۱ آذر ۲۹, چهارشنبه

دانش آموزان در حسرت یک بخاری و اختلاص 6 میلیاردی

فرستنده خبر: صدیقه جعفری


Untitledفعالان در تبعید: بازرسی استان گیلان از محکومیت قطعی 5 

نفر از کارکنان دولت در این استان به جرم اختلاس به مبلغ 6 

میلیارد و 515 میلیون و 457 هزار و 588 ریال و 4 نفر دیگر

 از مدیران شعبه مرکزی یکی از بانک‌های رشت به اتهام

تخلف اداری خبر داد





به گزارش ایسنا، بازرسی استان گیلان اعلام کرد که براساس بازرسی موردی انجام شده از عملکرد اداره آموزش و پرورش یکی از شهرستان‌های استان گیلان در سال 1388 و حسب بررسی‌های به عمل آمده حاصل از ملاحظه اسناد و مدارک موجود و شنیدن توضیحات مسوولان ذی‌ربط مشخص شد، برخی از مسوولان اداره یاد شده با جعل اسناد، ارائه فاکتورهایی صوری، عدم تنظیم حسب و پرداخت وجوده غیرمتعارف به برخی اشخاص مبادرت به اختلاس مبلغ 6 میلیارد و 515 میلیون و 457 هزار و 588 ریال کرده‌اند که پس از بررسی‌های بازرسان این اداره‌ کل، منجر به تشکیل پرونده کیفری برای 5 نفر از متهمان شده و پس از رای قطعی دادگاه تجدیدنظر و کیفری استان گیلان هر یک از آنها به انفصال دایم از خدمات دولتی، حبس دو سال، جزای نقدی و رد مال به مبلغ یاد شده محکوم شدند.
هم‌چنین در خبری دیگر اداره‌ کل بازرسی گیلان از محکومیت 4 نفر از کارکنان شعبه مرکزی یکی از بانک‌های رشت در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آن بانک خبر داد.
بازرسی گیلان در این باره نیز آورده است: با توجه به وظیفه قانونی و رسالت ذاتی این اداره‌ کل در برخورد با تخلفات و سوء جریانات در دستگاه‌های اجرایی استان و براساس بازرسی برنامه‌ای از عملکرد شعب یکی از بانک‌های استان و حسب بررسی‌های به عمل آمده حاصل از ملاحظه اسناد و مدارک موجود و شنیدن توضیحات مسوولان ذیربط در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شعبه مرکزی رشت، مشخص شد برخی از مقررات مربوطه توسط مدیران آن شعبه رعایت نشده است.
گزارش تخلفات اداری نامبردگان تهیه و برای ریاست هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان همان بانک ارسال شد. در نتیجه مدیران متخلف آن بانک با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی بازرسان این اداره‌کل هر کدام به کسر یک چهارم حقوق و فوق‌العاده شغل به مدت شش ماه محکوم شده‌اند.
                                                                                                                                                             29 ، 9 ، 1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر