۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

تقاضای دختر10 ساله ناشنوا برای قصاص پدر

ارسال از:لیلا سعادت


با توجه به اعترافات متهم، بازسازی صحنه قتل و اظهارات مقتول قبل از مرگ ارتکاب جنایت از سوی متهم محرز بوده و برای وی تقاضای مجازات قانونی دارم. در ادامه پدر و مادر مقتول خواستار قصاص دامادشان شدند.





مرد جنایتکار که به خاطر سوءظن، روی همسر خود اسید پاشیده و او را به قتل رسانده بود دیروز در حالی پای میز محاکمه قرار گرفت که دختر ناشنوایش برای او تقاضای قصاص کرد. در این جنایت هولناک که نیمه شب 13 مرداد 1390در یک دامداری واقع در منطقه «مرتضی گرد» بخش آفتاب – در جنوب غرب تهران – رخ داد ساکنان منطقه با شنیدن صدای فریادهای «سوختم سوختم» زنی از خانه‌هایشان بیرون دویدند. آن‌ها با مشاهده زن جوانی که با اسید سوخته بود بلافاصله او را به بیمارستان رساندند. شهین – 32 ساله – هم قبل از مرگ، شوهر سابقش – ناصر – را عامل اسیدپاشی معرفی کرد.

وی که به‌شدت سوخته بود تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت اما به علت شدت آسیب‌های ناشی از سوختگی با اسید و عفونت حدود یک ماه بعد – شامگاه یکشنبه 27 شهریور – مقابل چشمان حیرت‌زده و نگران دختر 9 ساله‌اش جان باخت. از سوی دیگر با شکایت خانواده زن جوان کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ردیابی برای دستگیری ناصر را در دستور کار قرار دادند. مادر قربانی در تحقیقات به کارآگاهان گفت: دخترم 10 سال قبل با ناصر ازدواج کرد و یک سال بعد هم خدا به آن‌ها یک دختر داد که متاسفانه مشکل شنوایی دارد. بنابراین برای معالجه بچه از محل زندگی‌شان در شهر خلخال به تهران آمدند و مشکلاتشان هم کم کم شروع شد. بیکاری، بی‌پولی، اعتیاد و رفتار نامناسب ناصر، دخترم را به ستوه آورده بود تا اینکه از دو سال قبل با شدت گرفتن مشکلات، شهین درخواست طلاق داد و سرانجام پس از ماه‌ها سرگردانی اوایل تیرماه امسال از هم جدا شده و شهین همراه دخترش به خانه ما در خلخال برگشت.
یک ماه از آمدن آن‌ها گذشته بود که ناصر به خانه ما آمد. اول سعی کرد با تهدید و زور بچه‌اش را ببرد، اما وقتی با مخالفت‌های شهین روبه رو شد رفت یک شب بی‌خبر آمد و دختر و نوه‌ام را دزدید و با خود به تهران برد. ما نیز از همه جا بی‌خبر یک هفته سرگردان و نگران به دنبال آن‌ها بودیم غافل از اینکه ناصر آن‌ها را دزدیده و به یک دامداری مخروبه برده است. بعد هم شب 13 مرداد پس از آنکه طلاهای دخترم را به زور از او گرفت ظرف اسید را روی بدن و صورتش ریخت و فرار کرد. بدین ترتیب در حالی که ردیابی‌ها برای دستگیری مرد اسیدپاش ادامه داشت شامگاه سه شنبه – 12 مهر 90– یکی از بستگان مقتول که از افسران نیروی انتظامی است به طور اتفاقی متهم را که حوالی بهشت‌زهرا داخل خودرواش خوابیده بود را شناسایی کرد. او با اعلام موضوع به همکارانش در عملیاتی غافلگیرانه، مرد جنایتکار را دستگیر کرد. وی در بازجویی‌ها به ریختن اسید روی همسر سابقش اعتراف و انگیزه خود را انتقامجویی دانست.
وی اظهار داشت: تیر ماه از همسرم جدا شده اما به خاطر دخترمان تصمیم گرفتیم دوباره ازدواج کنیم به همین خاطر از خلخال به تهران آمدیم. مدتی بود به همسرم شک داشتم و این شک آزارم می‌داد. برای پایان دادن به این شک روی شهین اسید ریختم. بعد هم با سرقت طلا‌هایش گریختم. با تکمیل تحقیقات قاضی دادگاه بخش آفتاب برای متهم به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز جلسه محاکمه به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور چهار قاضی مستشار قاسمی، جهانی، رسولی و رستمی برگزار شد. در ابتدای جلسه دادگاه قاضی سیدرضایی، نماینده دادستان تهران با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به اعترافات متهم، بازسازی صحنه قتل و اظهارات مقتول قبل از مرگ ارتکاب جنایت از سوی متهم محرز بوده و برای وی تقاضای مجازات قانونی دارم. در ادامه پدر و مادر مقتول خواستار قصاص دامادشان شدند.
دختر 10 ساله مقتول که ناشنوا‌ست نیز در حالی که گریه می‌کرد خواستار صدور حکم قصاص برای قاتل مادرش شد. رئیس دادگاه سپس اتهام قتل را به ناصر تفهیم کرد و او در دفاع از خود گفت: من اتهام خود را قبول دارم من به خاطر سوءظن مرتکب قتل همسرم شدم. به خاطر حرف‌هایی که در دفاع از خودخواهم ‌زد درخواست دارم دادگاه به صورت غیرعلنی ادامه پیدا کند. رئیس دادگاه نیز با قبول این درخواست دادگاه را غیرعلنی کرد. در بخش غیر علنی متهم و وکیل مدافعش به دفاع پرداختند. قضات دادگاه نیز پس از آخرین دفاعیات متهم برای صدور حکم وارد شور شدند.

29/10/1391
http://qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=98067







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر